NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ulf13
Hej
Vi har tappat en navkapsel till en S40N -04 och den finns inte som reservdel hos Volvo utan då måste man köpa en hel sats i någon ny design gissar jag
Sökte därför på bildelsbasen och det fanns 2 i hela Sverige och båda var i 15 tum.
Vinterhjulen på bilen har 16 tums plåtfälg.
Det borde finnas massor av navkapslar till denna biltyp, inkl V50 och alla årsmodeller 04-07, eller tror jag fel.
Idéer var man kan få tag på en likadan navkapsel till ett rimligt pris
MVH
Ulf
Användarvisningsbild
av Micce1980
Som du säkert vet blir de slitna, skavda och trasiga eller lossnar som i ditt fall. Eller så glömmer man skicka med dem när man säljer bilen och kastar de :/ men jag hade lagt upp en annons med bild i köpes och kanske har du flyt.
av Ulf13
Hej
Tack för svaren och engagemanget. Den på hemsidan från bildemonteringen är inte samma typ som jag har, Jag har också kollat bildelsbasen och det finns bara 2 i hela Sverige med det utseende som jag har, som också är den vanligaste till S40N/V50 men ingen är 16 tum.
Hälsar
Ulf
Användarvisningsbild
av fjohan82
Ta gärna en bild på de som sitter kvar på bilen, så blir det lättare att hitta..

Du köpte B6 istället för B4. Det e[…]

Visa din semesterbil(d)

Kul med Wien. Lagom varmt där nu? Blir det[…]

Spolning av automatlåda

Aja men den kan väl lika gärna rasa f&o[…]

Nice, det där har jag tänkt att gör[…]