NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jojjakarlsson
Hej.
Det verkar som att någonting har kommit i kläm på förardörren när man stängt den på min V50 och därmed orsakat att dörren blivit sne, varpå listen inte tätar mot chassit längre. Det som har hänt är alltså att dörren är för långt in i nederkant och för långt ifrån i överkant. Jag hittar inga justerskruvar eller liknande. Så min fråga är; hur justerar man dörren?
Mvh Joakim
Användarvisningsbild
av Sierra94
Jag har samma på min bil, men den har rullat 37000 mil nu. Jag har letat efter justeringar på dörren men till slut flyttade jag in låsöglan som sitter på b-stolpen lite grann vilket fick dörren att klämma åt lite extra mot listen och vindbruset vart betydligt mindre. Det kan hända att det går att bryta till om man vet vad man gör. Har sett detta göras förut med hjälp av en träbit emellan dörr och stolpe och sedan tryckte man på överdelen så rutramen vart lite inåtböjd. Träbiten ska såklart vara inlindad i en filt eller så för att skydda lack/klädsel.

Jag fick den tillslut kalibrerad och allt ser ut a[…]

Fords bensinmotorer är ju av typen EcoBoost o[…]

Spolning av automatlåda

Jag har spolat lådan två gånger […]

Volvo xc60 2012-

Ok