NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av T5smurfen
Våran v50 my11 larmar för låg batterinivå och den vägrar starta hjälpvärmaren när det är under 5grader varmt ute eller köra i gång dieselvärmaren om jag ställer in den på tidur.

Det jävliga är att felet är inte konstant för det funkar i bland helt plötsligt, utan att jag har laddat batteriet eller gjort något. Jag har även laddat batteriet för fullt med c-tetch laddare och sen startat bilen direkt och fått larmet (låg batterinivå värmare avstängd)

Jävligt irriterande!!! Jag har varit in på volvo och fått ett nytt batteri och en uppgeaderad mjukvara och även kollat viloströmmen och låtit bilen stå i 4timmar för att känna av ny viloström men felhelvetet kvarstår och dom vet inte vad det kan vara!!!

Ett gammalt larm fanns på en styrbox till värmaren men om den skulle varit paj skulle felmedd sett annorlunda ut eftersom mitt larm inte alls hade med det och göra. Jävla skitgrejer. Någon som haft samma problem? jag kan ju inte tänka mig att jag kan vara ensam om detta.

Från my11 sitter ju just en kännare på batteriet som känner av viloströmmen, om det nu kan vara den som är bekymmret men att börja byta ut en massa grejer utan att veta är jag inte så sugen på.
Användarvisningsbild
av P210
Att värmaren larmar för låg spänning behöver inte tyda på dålig vilospänning i batteriet, betyder bara att strömmen som når värmarens styrkort är dålig, kan vara kontaktresistans, oxidation eller glapp i något kontaktmunstycke på väg mellan värmaren och batteriet.
Lossa de på värmaren och spraya med lite kontaktspray.
V60(19-) Cross Country US Import

Hej Jag är lite sugen på att importer[…]

Det är för dåligt, men hoppas att […]

IMG_1765.jpeg IMG_1779.jpeg IMG_1766.jpeg I[…]

Har du bytt givare eller kalibrera gamla?