NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mark79dk
Kära grannar i norr,

Jag skulle vilja ha en Volvo V50 bensin med automatväxel.

Jag har tittat på en 2.4i (2006, 14.600 miles) och 2.5T AWD (2007, 10.000 miles).
Min kunskap om Volvos AWD är inte stor och jag skulle vilja höra lite mer om det.

Min oro är om det kommer att bli dyrt i service / verkstad.

Jag behöver inte AWD, eftersom jag bor i Danmark, men det skulle vara bra om det inte kommer att bli extra dyrt.

Vad är era rekommendationer? Både 2.4i, 2.5i med / utan AWD.

PS. Jag har översatt med Google Translate, så ber om ursäkt i förväg om texten är konstig. Jag är dansk och kan läsa svaren på svenska :)

De bedste hilsener
Mark
mark79dk skrev:Kära grannar i norr,

Jag skulle vilja ha en Volvo V50 bensin med automatväxel.

Jag har tittat på en 2.4i (2006, 14.600 miles) och 2.5T AWD (2007, 10.000 miles).
Min kunskap om Volvos AWD är inte stor och jag skulle vilja höra lite mer om det.

Min oro är om det kommer att bli dyrt i service / verkstad.

Jag behöver inte AWD, eftersom jag bor i Danmark, men det skulle vara bra om det inte kommer att bli extra dyrt.

Vad är era rekommendationer? Både 2.4i, 2.5i med / utan AWD.

PS. Jag har översatt med Google Translate, så ber om ursäkt i förväg om texten är konstig. Jag är dansk och kan läsa svaren på svenska :)

De bedste hilsener
Mark
Om plånboken tillåter skulle jag gå upp till årsmodell 2008 och ev framåt. V50 fick sig nämligen ett facelift då :) En kompis har en 2.4i 2006 med aut och den är ju inget monster direkt. Motorn måste varvas ganska högt innan det händer något eftersom det är en sugmotor. 2.5T har jag inte åkt i själv, men eftersom att det är en turbomotor så borde den kännas ganska mycket snabbare än 2.4i. :)

Powershiften är felkonstruerad på alla […]

V60 - funktionsfel: strålkastare

Kan svara mej själv nu.. Jag var på Vol[…]

2011 D2 man ryckig gång

Tog av och rengjorde egr-ventilen idag. Voil&agrav[…]

Trasig taklucka

Du kan ju täta med svart silikon tätning[…]