NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Uddevalla
Lite för frimodig?

Jag bytte nyss bränslefiltret på 1,6 d 2006. Jag fyllde inte det nya filtret med ny diesel (eftersom jag inte hade hemma) och tänkte att det går nog att nöta fram på startmotorn. Nix!

Vad ska jag ta mig till nu? Batteriladdarens sitter i;)

Suga i returröret på filtret tills det kommer fram diesel eller vad? Mycket tacksam för tips:)
av rodi
Det är bara suga returröret ( har grön färg om jag inte minns fel) sitter ovanför kamremen.
av Uddevalla
Tack rodi,

Det är alltså inte "ut" på själva filtret utan "senare" i systemet. Hmmm.. Jag ska leta… grönt...

Jag tänker att jag försöker suga med en bränsleblåsa från en bensinslang. Vad tror ni om det?
av rodi
Bränsleblåsa funkar perfekt bara se till att det kommer bränsle fram.
Både till och retur slangen sitter tillsammans ovanför kamrem kåpan. Retursalngen har svart färg med grönclips eller nåt.
av Uddevalla
Vilket förbaskat bra forum det här är!!!

Lossade röret med grön clips och sög försiktigt med en genomskinlig slang. Bara med munnen alltså. När det kom fram diesel så tryckte jag på slangen igen och bilen hoppade igång direkt.

Stort tack!! Nu kan jag hämta frugan vid tåget i morgon bitti kl 7.15 utan att låna ihop en bil.

Återigen…

Stort tack!

Det är för dåligt, men hoppas att […]

IMG_1765.jpeg IMG_1779.jpeg IMG_1766.jpeg I[…]

Har du bytt givare eller kalibrera gamla?

Powershiften är felkonstruerad på alla […]