NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kretschmer
Hej

Jag sitter o kollar på S40 N T5 på Bytbil och måste säga att jag tycker dom flesta ser tråkiga ut. Tråkiga fälgar och ingenting som "sticker ut" direkt för att visa att det ändå är en T5a.
Jag jämför lite med 9-3 Aero SS, som jag tycker ser "häftigare" ut.

MEN vissa har en spoiler längs sidan (eventuellt också lite kraftigare spoiler framtill). Detta i komb. med snygga fälgar tycker jag lyfter bilen rejält. Så till frågan. Vilka S40N har denna sidospoiler? Är det något speciellt paket som dessa bilar har? Hur mycket extra har detta kostat när bilen var ny?

Mvh
Christian
Användarvisningsbild
av Jensen
Detta spoilerpaket sitter inte som standard på S40n.
Du kan köpa till det för ca 14-15tkr har jag för mig, jag är lite osäker på om lackeringen är inkl i det priset.
Men jag håller helt med dig om att en "vanlig" T5 ser jäkligt tråkig ut jämfört med en som har spoilerkitet och lite schyssta fälgar.
av dali
På Volvospråk heter det "body kit" och är extrautrustning till S40N och V50. Tror att de modeller som kallas "Sport" alltid har det, men är inte säker. Det har i alla fall funnits ända sedan först årsmodellen av S40N och V50, jag hade det på min S40N modellår 04, tillverkad 2003-11.

Här finns lite mer info: http://acctest.semcon.se/sv-SE/S40-V50/ ... 251777.htm
av Shinco
Min S40 T5 AWD N har bodykit. Dessutom har jag sänkt den och satt 220-235 hk. Riktit bra kör den iväg nu, o snygg tycker jag också den är. Skulle ha viljat ha medea fälgar på den :< (se den silverfärgade v50 ovan med bodykit). Nåja, har beställt en 07 V50 T5 AWD med full utrustning. Förutom barnsaker. Väntar med iver :)

Jag har en 944 b230FB från 1991 Har gå[…]

Absolut, att det är låskistan är j[…]

0,6mm ska stiften ha enligt dem jag köpte d[…]

Kom du fram till något vad det skulle kunna […]