NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av specos
Hej!

Ni med C30/S40N/V50 och som har en bakåtvänd bilstol i (baksätet). Vilka modeller passar och vilka modeller passar absolut inte?

Sitter och funderar på Britax Max Way. Den är lite större än Hi-Way men jag tycker Max:en kändes mer ombonad. Har dock inte testat någon av dem i bil ännu.
Användarvisningsbild
av tottish85
Nu har jag ingen av de bilar du efterfrågar utan en V70N (så egentligen ska ja väl bara läsa och hålla käft ;) ). Vi har iaf två stycken britax hi-way II i baksätet på v70in (en bakom förarstolen och en i mitten bak), inte ens i denna bil hade jag kunnat tänka mig en stol som tar mer plats!! Kan starkt rekommendera dessa! Ett litet tips bara :)
av specos
Miinan skrev:Vilken sida har du tänk ha den på .. och tänker du att du vill ha någon framför ?
Det spelar nog ingen roll. Idag sitter stolen bakom föraren.....har du någon erfarenhet av stol?
Användarvisningsbild
av grillchips
Vi har en britax multitech 2 bakom passagerarstolen, funkar alldeles utmärkt men skulle inte vilja ha den bakom förarstolen, då är jag ändå "bara" 175cm. Har även haft den i passagerarsätet fram när jag o grabben skulle åka långresa själva, även det gick utmärkt och skulle gärna fortsätta med det men sikten för höger sidospegel är 0%, nästan så det går minus istället. Det funkar utan att se spegeln förstås men jag tappade plötsligt helt känsla för var jag hade höger sida av bilen. Lite läskigt, så han fick hoppa bak igen när vi kommit hem.

Vi har haft en till stol exkl. babyskydd bakom passagerarstol men minns fasen inte vad den hette..
av dongan
Vi har en framåtvänd multitech i framsätet och en hi-way på mittplatsen bak, funkar fint.
Då är jag 185cm lång och sitter helt ok.
Man kan ju även sitta 2 vuxna i baksätet utan problem.
Tror hi-way är en av få stolar som går att ha på mittplatsen.
av Miinan
Jag rekommenderar att sätta bilbarnstolen bakom passagerarstolen... det ända "tråkiga" är att det blir smått trångt där fram, men nu ska tilläggas att jag har monterat bilbarnstolen väldigt långt fram för att "lillan" ska få benutrymme och min sambo sitter alltid bak.
Som grillchips skriver så tappar du typ hela sikten till höger om du sätter stolen där i en v50.

Just det ja har nån britax stol
Användarvisningsbild
av Sierra94
Jag kör en britax highway bakom passagerarstolen samt en britax framåtvänd bakom förarstolen och som grädde på moset ett babyskydd i mitten om vi ska ha min bil att åka i någonstans. Det går men är trångt att komma åt och knäppa bältet för grabben som åker framåt.

Trodde i min vildaste fantasi aldrig att de skulle få plats i bredd men det gick :D Inget man kanske åker på semester i men funkar ibland i vardagsbestyren.
av specos
Ni om har Hi-way: De flesta andra stolar har nackkudde (Max-Way har, därför jag föredrar den...). Det har inte Hi-Way. Ni upplever inga problem med att det är för öppet vid huvudet?
dongan: vad för speciellt skulle det vara med hi-way för mittplacering?

Nu har jag lyckats hålla igång bilen i[…]

"Limp home mode" ?

Du skriver det en D3 men finns inte ADM på […]

VOLVO 945 B230FD STARTAR EJ

Pekar den mot 4-ans tändkabel var annan g&ar[…]

Det här är vad du behöver https://v[…]