NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MatildaStrandh
Jag Har ett problem med min Volvo, Jag har ett missljud i min bil vanligast efter den är uppvärmd och man kör under 60 km/h.
Det är ett sjungande ljud och låter mest vid svängar och låter ibland vid körning rakt fram, men inte lika intensivt.
Det har inget med bromsar eller hjullager att göra då jag redan haft den på verkstaden och de ha konstaterat att de inte är något av det.

Det sjungande ljudet är Roterande efter hur fort jag kör mellan 1 km/h - 60 km/h. låter som något ligger emot metall mot metall fast med en fin ton så att säga. typ OOohhhhhhhhh oh oh oh i takt med hur fort man kör. o främst när de svänger o främst när den körts 1-2 mil. O inte över 60 km/h.

Har spelat in ljudet om de skulle vara till hjälp. Vet ej hur jag lägger in det bara.

TACKSAM FÖR HJÄLP vet ej vad jag ska göra. Verkstäderna här i Norge veka inte bry sig. De sa de inte va något farligt eftersom de inte hittade något vid däcken och bromsarna eller hjullagren. Men de låter riktigt högt och ja vet inte hur länge jag vågar köra mer.
av MatildaStrandh
sagabjörn skrev:låter det mer eller mindre beroende på hur mycket du svänger?
Alltså till en början med lät de bara när ja svängde höger o ju mer dessto mer, fast man kom till en gräns att typ nu börja det låta.

Nu är de liksom nästan samma ljud varesig ja svänger höger eller vänster, och de är inte så stor skillnad på hur mycket man svänger hur mycket de låter.

:)
Användarvisningsbild
av Micce1980
Lät det mindre innan och har smugit sig upp till att låta högt eller kom det bara ett högt ljud en dag?

Hur långt har bilen rullat?
av MatildaStrandh
Micce1980 skrev:Lät det mindre innan och har smugit sig upp till att låta högt eller kom det bara ett högt ljud en dag?

Hur långt har bilen rullat?
Lät pyttelite mindre innan men är i regel samma. Ibland låter de mer än andra tillfällen :S
Bilen har gått 14000 mil!:)
Varierande laddtryck Volvo 940

Wastegateaxel som glappar kanske. Den kan glappa i[…]

Värme i kupén laddhybrid

Är det så rakt av att elvärmaren e[…]

Låg batterinivå Volvo V60

Har precis bytt batteriet, efter någon vecka[…]

Före 2021 när det nya infotainmentsystem[…]