NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sagabjörn
hej

har ett pulserande skrapande ljud som uppstår när jag kör och svänger till höger, är alltid där oavsett hastighet men blir värre ju mera jag svänger.

hade bilen på service för en tid sedan då han sa att jag hade lite glapp i vänster kulled, vad innebär detta, är det detta ljud jag hör och är det allvarlig och bör åtgärdas snarast? upplever det som att det blir värre och värre hela tiden.
av chraist
sagabjörn skrev:hej

har ett pulserande skrapande ljud som uppstår när jag kör och svänger till höger, är alltid där oavsett hastighet men blir värre ju mera jag svänger.

hade bilen på service för en tid sedan då han sa att jag hade lite glapp i vänster kulled, vad innebär detta, är det detta ljud jag hör och är det allvarlig och bör åtgärdas snarast? upplever det som att det blir värre och värre hela tiden.
Första jag tänker på är hjullager. Hur är dina bromsbelägg, ändrar sig ljudet om du trycker på bromsen?
av sagabjörn
bromsbeläggen är bra, ljudet ändrar sig bara beroende på hur mycket jag svänger till höger och hur pass fort jag kör, kan ju tillägga att hjulet inte slår i hjulhuset nånstans heller
av chraist
sagabjörn skrev:bromsbeläggen är bra, ljudet ändrar sig bara beroende på hur mycket jag svänger till höger och hur pass fort jag kör, kan ju tillägga att hjulet inte slår i hjulhuset nånstans heller
Låter väldigt troligt som att hjullagert har gjort sitt.
Låg batterinivå Volvo V60

Har precis bytt batteriet, efter någon vecka[…]

Före 2021 när det nya infotainmentsystem[…]

"Limp home mode" ?

/quote] ADM finns, det fylldes på för c[…]

Hej! Har en Volvo V60 -15 som har gått 18 […]