NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej har läst runt lite och jag kan inte få upp min backlucka. V50 1,8 F -08

När man tar i handtaget låter bara små enkla klick-klick men inget låses upp.
Läste någon stans att det kunde vara microbrytaren som är kass, Var får man tag på en sådan? men där jag läste det sa han att det inte hördes något från luckan när han tog i handtaget . Kan det vara det som är problemet?

har testat att öppna med nyckel, bilen av, bilen på m.m.. några tips?

Sen är frågan med är det enkelt att fixa själv om det är någon del som är paj, eller bör man lämna sådan till verkstad? Är helt nollad vad gäller elektriskt då jag har haft en 850 innan. muttrade lite surt till frugan med att det är därför jag inte ville ha en sådan "ny" bil. :x
Senast redigerad av 1 Stjernkvist, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av grillchips
Nu minns jag inte hur diskussionen har gått i de flertal trådar som finns kring ämnet, så om du söker lite till så får du nog bra info.
Hela handtaget på bakluckan är nästan för enkelt att byta, den sitter med 2 torx så det är inte svårare än så. Köpa en ny gör du förslagsvis på http://www.bildelsbasen.se och har du tur finns det en i rätt färg för dig. Jag tror att jag betalade strax över 500kr för ett bakluckehandtag där.
Användarvisningsbild
av Fokuserad
Har du en vit bil, eller bara vill ha ett handtag för en billigare peng än på Bildelsbasen så hojta till! Har ett komplett handtag i färgkod 614.

Vill nästan lova att jag läst i en tråd här på forumet att du kan få upp bagageluckan genom att lossa handtaget och bygla två stift i kontaktdonet. Vilka låter jag vara osagt.

Edit: Hittade tråden: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 1&t=106385
av Kimmen90
Stjernkvist skrev:Hej har läst runt lite och jag kan inte få upp min backlucka. V50 1,8 F -08

När man tar i handtaget låter bara små enkla klick-klick men inget låses upp.
Läste någon stans att det kunde vara microbrytaren som är kass, Var får man tag på en sådan? men där jag läste det sa han att det inte hördes något från luckan när han tog i handtaget . Kan det vara det som är problemet?

har testat att öppna med nyckel, bilen av, bilen på m.m.. några tips?

Sen är frågan med är det enkelt att fixa själv om det är någon del som är paj, eller bör man lämna sådan till verkstad? Är helt nollad vad gäller elektriskt då jag har haft en 850 innan. muttrade lite surt till frugan med att det är därför jag inte ville ha en sådan "ny" bil. :x

Köp INTE på Bildelsbasen. Ny del hos Volvo får du för 183kr och då får du nya lamphållare för regbelysning på köpet.

Bildelsbasen tar mer än det dubbla...för en begagnad
Användarvisningsbild
av grillchips
Kimmen: Tar Volvo 183kr för hela bakluckehandtaget?
av Stjernkvist
Fokuserad skrev:Har du en vit bil, eller bara vill ha ett handtag för en billigare peng än på Bildelsbasen så hojta till! Har ett komplett handtag i färgkod 614.

Vill nästan lova att jag läst i en tråd här på forumet att du kan få upp bagageluckan genom att lossa handtaget och bygla två stift i kontaktdonet. Vilka låter jag vara osagt.

Edit: Hittade tråden: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 1&t=106385

Jo jag har ju faktist en vit bil, dock vet jag inte färgkoden, men de har väl inte gjort den i så många olika nyanser vit tror jag? "snö vit" vill jag minnas att det var när fadern min leasade den.
av Stjernkvist
för övrigt vill jag bara pålysa att jag hör klick ljud när jag tar i handtaget, vilket de som har haft problem med brytaren i handtaget inte verkar har hört. Kan låset helt enkelt bara gått i baklås på något sätt? att det mekaniska har "låst sig" och det elektriska inte får upp det?
Användarvisningsbild
av grillchips
Färgkoden står i någon av dörröppningarna. :)
av Stjernkvist
grillchips skrev:Färgkoden står i någon av dörröppningarna. :)
Ja då ska jag kolla upp det imorgon och hör av mig om jag inte lyckas lösa det! =)
Spolning av automatlåda

Aja men den kan väl lika gärna rasa […]

Injektorer

Tänkt lossgöra ventilkåpan fö[…]

Fick tillbaka hastighetsmätaren idag. Montera[…]

Trasig taklucka

Biltema har 3mm plexiglas. Skär ut lämpl[…]