NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av steva77
Bytte belägg för ngn vecka sedan och efter ngn dag så började de mala från vänster fram så jag rev ner de igen och kollade "glidskruvarna" och gjorde rent och la på ett litet lager kopparpasta (vet ej om de va smart men de e ju rätt bra) Men oljudet kom tillbaka (förvinner om man bromsar å låter mest när man svänger vänster) Så rev allt igen denna gången tog jag å kollade kolven å tog även bort skivan å tog bort en lite kant som va på skivan. Å nu ett par dagar senare så låter de IGEN...... Kände på skivan idag å den va märkbart varmare än den högra så ngt ligger på...

Ngn som har ngn ide på va jag ska göra??? Börjar bli lite irriterad nu!!!!
Användarvisningsbild
av grillchips
När jag bytte bromsklossar förra sommaren så fick jag ett horribelt gnissel från ett ställe på bilen som jag sedan lokaliserade till bromsskölden som tog emot vid svängning åt ett visst håll. Så pröva att ta reda på vilket hjul oljudet kommer ifrån och ta näven eller något annat och tryck undan skölden någon millimeter. Om inte annat så torde ju även skölden bli kännbart varm precis som skivan.
av steva77
Perra83 skrev:Dåligt hjullager?
men de kom efter byte ab bromsklossar? å lager brukar väl låta när man kör rakt fram oxå å inte försvinna när man bromsar till???!!!

men rev ner allt igen idag å de verka va bättre skivan blir inte riktigt lika varm längre men fortfarande lite varmare än den högra... ska nu byta skivorna oxå :(
DennisCA's Volvo 850 -97

Lyfte i dragkroksfästet, gick hur bra som he[…]

Oavsett drivmedel är Sverige en udda marknad […]

Hej! Tack för enastående inlägg p[…]

Glömde bort att jag skrivit detta, men fö[…]