NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Titaniumgrå
Jag blir i början på november Volvoägare och är således ny på forumet.
P.g.a flytt till obygden så måste jag byta bort min IS200 (sänkt) så jag tidiga morgnar tar mig till jobbet i vinter.
Blev en med automat, Summum + Premium sound med subwoofer och lite annat.
Min bilhandlare fick efter lite forskning fram att takspoilern eftermonteras lokalt, kan det stämma?
Användarvisningsbild
av Loner
Titaniumgrå skrev: Min bilhandlare fick efter lite forskning fram att takspoilern eftermonteras lokalt, kan det stämma?
Ja det låter helt normalt.

/L
Användarvisningsbild
av metal
Japp, jag har också den informationen att takspoilern på V50 monteras "lokalt" på verkstaden. Bakspoilern på S40 monteras däremot i fabrik.
av Continental
Jag fick beskedet att spoiler, vinge mm, monteras på fabrik from modellår 07.
På min S40, uttagen 21/7 så var spoilerkittet monterat på fabrik.
Användarvisningsbild
av Titaniumgrå
Continental skrev:Jag fick beskedet att spoiler, vinge mm, monteras på fabrik from modellår 07.
Ok, på beställningsordern så står det bakspoiler, med det menas kanske den lilla som sitter på 07:orna, jag beställde alltså ingen! Takspoiler 2000:- låter ganska billigt iaf.
Användarvisningsbild
av poseidon
Titaniumgrå skrev:
Continental skrev:Jag fick beskedet att spoiler, vinge mm, monteras på fabrik from modellår 07.
Ok, på beställningsordern så står det bakspoiler, med det menas kanske den lilla som sitter på 07:orna, jag beställde alltså ingen! Takspoiler 2000:- låter ganska billigt iaf.
Man kan ju undra varför S40 har den stora vingen som standard medans man som V50 ägare får nöja sig med den lilla?
Användarvisningsbild
av metal
Man kan ju undra varför S40 har den stora vingen som standard medans man som V50 ägare får nöja sig med den lilla?
S40 har inte alls den stora vingen som standard. Köper man en T5 får man den lilla vingen som standard, den stora vingen är tillval.
av H
På tal om vinge på V50. Kan man ta bort den? Blir man kvar med ett par gapande borrade hål i bakluckan isåfall? Är byte av hela luckan enda alternativet? Nån som vet? Nån som vill byta en titaniumbaklucka med vinge mot en utan? ;)
av Christian_m
H skrev:På tal om vinge på V50. Kan man ta bort den? Blir man kvar med ett par gapande borrade hål i bakluckan isåfall? Är byte av hela luckan enda alternativet? Nån som vet? Nån som vill byta en titaniumbaklucka med vinge mot en utan? ;)
Att byta baklucka är jag inte intresserad av men går vingen att ta bort så är jag villig att köpa den av dig.

3-cylindriga som finns i XC40? Sedan tänker j[…]

Ac volvo v70n funkar 5-10min

På min 745-a byttes kompressorn (till en beg[…]

ok, lite som jag misstänkte då.......

Kom på det när jag hade fyrat av fr&ari[…]