NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Frohm
Jag har en C30 T5 -08 med bodykit och jag ska montera på ett sportsystem , och min fråga passa mitt gamla system andra c30 som ev vill hotta till sin exempelvis 1,8f så den ser ut som en T5.

Mitt system har gått 6000 mil så känns trökigt lägga det på skroten kanske finns något värde i det??

Mvh Christer
Användarvisningsbild
av grillchips
Visst ska det gå, kanske inte HELA satsen men många, exempelvis jag som har en 1.8F och därför inte har någon nytta av att fixa med katten, downpipe etc etc, kommer nöja sig med halva systemet. Dvs slutsatsen med ljuddämpare och utblås.. Upphängningarna och utrymmet finns redan.
Användarvisningsbild
av ThomasT
T5 har väl en ljuddämpare längst bak, det finns det inte på 1.8F. Så tveksamt om det passar...
av henkhes
Frohm skrev:Är bakre delen så är någon sugen på få dubbla utblås så kontakta mig..
Har lagt ut mitt originalsystem på blocket (endast suttit på min bil 100 mil) och det verkar nästan vara helt omöjligt tyvärr att få sålt det. :(
av Frohm
man får la hänga det på väggen i garaget som prydnad i värsta fall.. Originalsystem håller ju bra jäkla länge nuförtiden så att någon har ett sönderrostat e la ingen större risk..
Varierande laddtryck Volvo 940

Ja det märks när han går som han s[…]

Enligt min handlare dock, när jag fråga[…]

På dessa bilar är hjullagret en hel en[…]

Hej! Om det var till mig frågan var så[…]