NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Christian_m
Är nöjd med bilen, så jag har inte tänkt sälja, än :D Men jag får ingen bra bild av värdet på bilen när jag surfar runt på bytbil, blocket etc...

Så min fråga lyder kort o gott: Vad är min bil värd, både som inbyte o som privatsåld bil ?

V50 2.4 (140) Manuell
Businesspaket
Titaniumgrå med mörk inredning och alupanel
17" Sculptor (sommar) och 16" Castalia (vinter)

Har gått 2900 mil och är i bra skick utan parkeringsskador etc.

Vad tror ni ? :D

Edit: Utplockad maj 2005.
Användarvisningsbild
av Rogge-Johansson
Min polare sålde sin V50 170kh som hade gått 1300 mil bara för ca 3 månader sen, han fick 183 tusen för den (privat), fast i inbyte (han köpte en ny V50 sport edition) så skulle han få 173.000

Han hade den i mindre än 2,år och han fick den billigare PGA att han är volvoanställd, ändå så var värdemiskningen 2833kr/MÅNAD + då ordinarie amortering :wink:

OBS det var för 3 månader sen.
av dali
Mata in regnumret här: Bilpriser.se och svara på frågorna så får du ett riktpris, både om den skulle säljas privat och via bilhandlare. En V50 2.4 från 2005 verkar ligga mellan 170-194.000. Man kan nog anta att privatpriset är ganska nära ett inbytespris hos bilhandlare.
av Christian_m
dali skrev:Mata in regnumret här: Bilpriser.se och svara på frågorna så får du ett riktpris, både om den skulle säljas privat och via bilhandlare. En V50 2.4 från 2005 verkar ligga mellan 170-194.000. Man kan nog anta att privatpriset är ganska nära ett inbytespris hos bilhandlare.
Tack, har varit inne där och räknat på priset tidigare men visste inte hur nära verkligheten den kalkylen ligger, men den kanske stämmer rätt bra då ?

inget ovanligt, jag har bytt båda på m[…]

Nåväl, jag unnade mig. Eller bilen. S&a[…]

Om båda har samma Volt område och pol&[…]

Högt oljud ej från motor

Är det inte ett hjullager som Erik Å ti[…]