NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Kostas
Puh, efter lång väntan har även min gått över till steg 2, dvs. definitivt planerad :)
Har hört att det går undan när den väl kommit igång.

Fortfarande är den dock planerad att dyka upp hos mig först v6. Hoppas det blir tidigare
av Dennisen
Kostas skrev:Puh, efter lång väntan har även min gått över till steg 2, dvs. definitivt planerad :)
Har hört att det går undan när den väl kommit igång.

Fortfarande är den dock planerad att dyka upp hos mig först v6. Hoppas det blir tidigare
Jag sitter i samma sits, med vecka 5 som leveransvecka. Dock ej R-design. När beställde du din?
Användarvisningsbild
av Kostas
Dennisen skrev: När beställde du din?
26 september
av mojja
sitter också på v5 beställde min i juli.. Kul med väntetid:)
av Christian_m
mojja skrev:sitter också på v5 beställde min i juli.. Kul med väntetid:)
:shock:

Är det alla V50's som har den leveranstiden eller bara 1,8F?
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Rätta mig om jag har fel, men det gick väl itne att beställa din bil i juli? D5 manuell gick väl att beställa först i september?

När jag kollade på C30 D5 6MT R-design i December fick jag prel.lev i januari.
av jensam
Bebbe56 skrev:Alfabetet är "slut". Fr.o.m i år blir det allt från A till Z beroende på vad som är ledigt. Själv fick jag M. Levererades 9 nov.
Kände mig bara tvungen att kommentera detta även om det inte har med tråden att göra.

Alfabetet är inte slut ännu! Det finns, som sagt, två bokstäver kvar efter X som släpptes den 24 februari 2005, nämligen Y och Z. Bokstäverna finns mycket riktigt redan, men inte som FÖRSTA bokstav.

Y och Z kommer att ge dryga miljonen nya kombinationer. När de släpps är inte klart. Tills dess delas samtliga kombinationer ut, förutom Y och Z som första bokstav. För övrigt gör man precis som man gjorde efter att bokstaven P släpptes 1992 ända tills den 12 oktober 1999 då R släpptes, nämligen att dela ut samtliga släppta bokstäver.

Läs mer på vv.se:

http://www.vv.se/templates/Pressrelease____11881.aspx
av mojja
XC90_Executive skrev:
Rätta mig om jag har fel, men det gick väl itne att beställa din bil i juli? D5 manuell gick väl att beställa först i september?

När jag kollade på C30 D5 6MT R-design i December fick jag prel.lev i januari.
Det e ju så klart sant det var min 2.0d som jag beställde i juli med r-design o sedan samma dag som det gick att göra en beställning på d5 manuell så vart det en sådan..

R-designen skulle jag igentligen fått levererad v.48 och när jag gjorde om beställningen till en d5a så vart lev tiden v.5 men allt som allt har jag väntat på en ny bil i 7 månader när min levereras.

M.v.h mojja
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
mojja skrev:Det e ju så klart sant det var min 2.0d som jag beställde i juli med r-design o sedan samma dag som det gick att göra en beställning på d5 manuell så vart det en sådan..

R-designen skulle jag igentligen fått levererad v.48 och när jag gjorde om beställningen till en d5a så vart lev tiden v.5 men allt som allt har jag väntat på en ny bil i 7 månader när min levereras.
Då är det ju inte så konstigt trots allt!
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 21
bränsletrycksregulator placering

Bara bytt från ovansidan. Bra om du har ett […]

Det är ju ett märkligt land, jag tycker […]

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]