NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av nordaman
ja det är sant, men bt är ju å föredra, funderade på en annan grej, om det går att byta ut stereon mot en nyare med bt i från 2012,? måste kanske progga på volvo sen?
Användarvisningsbild
av Zanders
nordaman skrev:ja det är sant, men bt är ju å föredra, funderade på en annan grej, om det går att byta ut stereon mot en nyare med bt i från 2012,? måste kanske progga på volvo sen?
borde inte vara några problem så länge dem inte har ändrat för mycket i kablaget..
Användarvisningsbild
av grillchips
Håll oss uppdaterade kring det om det blir något du tar tag i nordaman, dvs flytta över från en nyare modell. Lär inte bli en billig historia men kanske ändå en lösning. :)
av fredriknordstrom83
nordaman skrev:Jag ska undersöka saken, och se vad det kostar
Har du kollat något mer? Har själv gjort "missen" att köpa en V50 med Performance stereon utan Aux, dock med BT. Saknar denna jäkla aux varje dag :)
Har du gjort några framsteg, eller har någon annan gjort framsteg? Finns andra alternativ än grom?
av VictorH
Hej!

Har försökt söka här på forumet, men blev så förvirrad av alla sökresultat att jag ställer min fråga här istället och hoppas att ni kan svara.

Jag skaffade nyligen en Volvo V50 1,6D MY09, skitnöjd med bilen tills jag skulle koppla in telefonen i AUX-ingången. Det fanns ingen! Ingen USB heller. :shock: Tog för givet att det fanns som standard i en såpass ny bil så hade inte en tanke på att ens kolla det när jag provkörde bilen! Har blåtandshandsfree dock.

Så jag har spenderat några timmar på att läsa om eftermontage av AUX/USB och GROMs lösning verkar vara bäst, men då är mina frågor följande:

1. Påverkar det blåtandshandsfreen något att koppla in en GROM? Vill inte bli av med den.

2. Jag är fullständigt värdelös på att koppla och montera saker, vart kan jag vända mig för att få hjälp med montaget till en skälig peng?

3. Hur ser jag vilket stereopaket jag har?

Frågorna är säkert på super nybörjarnivå, men bilar är inte min starka sida och elektronik är absolut inte min starka sida! Har som sagt försökt söka, men inte kommit så långt...

Tack på förhand!
MVH
Victor
Användarvisningsbild
av grillchips
Snabbt svar på trean: när du vrider på tändningen så står det på displayen på stereon vad du har. :)
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
Generator Pv 444

På dessa äldre typer av generatorer sli[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Testade nu med original tryckklocka och satte 2 br[…]

Så jag misstänker att de börjar bl[…]

Vad heter det som är trasigt?