- sön 21 okt 2012, 21:55
andy78 skrev:Ja det ligger ingen sanning alls i det du påstår. Du måste ju förstå att idag kan man inte felsöka på bilar utan elscheman och diagnosprogram. Du pratar om något du inte förstår dig på.Tomas88 skrev:Detta med att olika Volvoverkstäder lämnar vidare bilar till andra icke auktoriserade verkstäder låter för mig väldigt osannolikt. Det är faktiskt första gången jag hör talas om detta.Är det osannolikt att verkstaden utnyttjar andra tjänster /parter för att slutföra uppdraget?
Varifrån kommer denna informationen? Är det mindre verkstäder som påstår detta själva?
Oftast har jag skött service själv. När jag lämnat bilen för reparation har det varit både på auktoriserad Volvoverkstad och andra mindre verkstäder. Att säga att Volvo alltid är dyrare är fel. När jag bytte koppling på min S40 -01 så föll valet på Volvoverkstaden pga priset tex.
Faktiskt ganska imponerande att byta koppling på en bil om man inte har några "riktiga" mekaniker anställda.
Finns väl bra och dåliga verkstäder både när det gäller märkesverkstad och mindre sådana.