NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av andy78
Stämplat i serviceboken är inte vatten värd utan ett kvitto på vad som är gjort, den ska desstom kunna verifieras.
Servas man sin bil själv så funkar det utmärkt att spara kvitton på delarna och skriva milen.
av timebandit
Håller på att titta på kalla fakta angående servicefusket... Ej tittat färdigt men Solna Bilteknik är med iaf. Hoppas dom klarar sig då :)

Edit
Se på Fan, dom enda som klarade sig :)
Användarvisningsbild
av ER
Årets skämt att ens fundera på SBT.
Läs på om deras historik, om du fortfarande tror på dom så dags för besök hos tokdoktorn :wink:
Tror du fortfarande på dom så lycka till och hoppas resultatet blir som hos riggade "Iskalla Fakta" med sina tomtar, att dom blir "godkända". :roll:

Tips: ta en semestertur bort från storstan ut på landsbygden där timpriset är många gånger mindre än hälften och priset säkert ramlar under 10lax utan att kompromissa på kvaliten eller stolheten hos meken.
Användarvisningsbild
av samcan
MattiasD skrev:
Gourmand skrev: V50 Drive (1,6 D) är mkt billig att serva och äga. En förutsättning för detta är dock att du konsekvent undviker Bilia och liknande anläggningar. Jag gjorde 6000-milaservice på min tidigare V50 Drive till en kostnad av 3200:- inklusive påfyllning av Eolys. Då köpte jag Eolysvätskan själv via Ebay och lät en fristående verkstad göra jobbet. Mkt låg fordonsskatt, låga försäkringskostnader, låga servicekostnader och mkt låg förbrukning, det är verkligheten vad gäller V50 Drive. Under förutsättning att man undviker de stora, auktoriserade Volvoverkstäderna !
Vad har du då för bevis att du gjort 6000 mil servicen? Pengarna du sparade på servicen har du troligen förlorat dubbelt på andrahandsvärdet. En bil som saknar servicehistorik tappar mer i värde.

Avser man att behålla bilen så gott som det går och inte bryr sig om stämplarna så e det bara framåt tycker jag. Jag servar min bil varje år, med olja bränsle /luft filter och alt därefter som ger upp. Så om man tar hand om sin maskin ordentligt och skiter i om nån köper den sen eller ej så är man KUNGEN I BAREN.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Det är den gamla som jag försöker f[…]

..och ett antal till vändor blev det fram och[…]

Nice, det där har jag tänkt att gö[…]

Du köpte B6 istället för B4. Det e[…]