- mån 16 jan 2012, 18:26
#608078
[img]http//spj4hd.png[/img]
If your dreams turns to dust, vacuum.
Volvo V50 2.0D 2007, Såld, Volvo V70 GLT 1998, Såld, Volvo 740 1990, R.I.P, Volvo 740 1986
Då kör jag som dig då @dieselputte. Kör ca 25km till jobbet å samma hem. Några gånger blir det bara 10km när jag skall hämta frugan med cykel osv men kör alltid motorn varm.
När min bil regenererade så fick jag alltid ryckig gång, dock bara på lägre varv/hastigheter. På motorväg känner man bara att den börjar men man känner inget under dess gång.
Innan jag bytte DPF så regenererade min bil efter MAX 20-25mil. Förbrukning steg ALLTID upp till 0.95l/mil. Ofast på ca 0.75 - 0.8 på motorväg i 90km/h.
Dessutom så kunde den nästan aldrig sluta att regenerera och började om igen å igen å igen.
Hoppas bli av med den konstanta regenereringen... Har jag otur så är det som en annan skrivit, att det är fel i CEM...
Bilen visar fortfarande 0.48l/mil i snitt (ja, jag nollställer mätaren helt efter 10mil). Bilen har ännu inte regenererat någon gång.
När jag väl vet hurvida allt fungerar som det skall så sätter jag även ut vart ifrån jag köpte partikelfiltret osv.
När min bil regenererade så fick jag alltid ryckig gång, dock bara på lägre varv/hastigheter. På motorväg känner man bara att den börjar men man känner inget under dess gång.
Innan jag bytte DPF så regenererade min bil efter MAX 20-25mil. Förbrukning steg ALLTID upp till 0.95l/mil. Ofast på ca 0.75 - 0.8 på motorväg i 90km/h.
Dessutom så kunde den nästan aldrig sluta att regenerera och började om igen å igen å igen.
Hoppas bli av med den konstanta regenereringen... Har jag otur så är det som en annan skrivit, att det är fel i CEM...
Bilen visar fortfarande 0.48l/mil i snitt (ja, jag nollställer mätaren helt efter 10mil). Bilen har ännu inte regenererat någon gång.
När jag väl vet hurvida allt fungerar som det skall så sätter jag även ut vart ifrån jag köpte partikelfiltret osv.


If your dreams turns to dust, vacuum.
Volvo V50 2.0D 2007, Såld, Volvo V70 GLT 1998, Såld, Volvo 740 1990, R.I.P, Volvo 740 1986