NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

fassarss skrev:Tja DogWalker!

Du vet väl att man justerar känsligheten på regnsensorn med skruvhjulet på torkarspaken, sen gör torkarna ett slag vid aktivering av sensorn samt ett slag vid varje snäpp du justerar känsligheten.

fassarss

Tjing!

Javisst vet jag det, och det gör torkarna också. Slagen vid justering. Men efter det så går de inge mer, trots vatten på rutan. Jag upplever det hela som ett "glapp" typ, ibland verkar det som de går efter inställd justering, och ibland inte.
Användarvisningsbild
av hozz
[quote][Motorkåpa som hade gjutfel i plasten så den låg o skrammlade på motorn. Ny kåpa.
/quote] Fy vad skämmigt för Volvo (allvarligt) :-O) . Vem har godtagit detta ....möjligtvis en Skoda Fabia ägare med en förälder på + 80 år,typ min farsa (sant med ålder och bil).

Har själv upptäck ett startproblem med bilen efter en normal körning (motor se sign). Stannar och stänger av, motorn får vila minst 30 sek, startar igen och motorn startar för att stanna ( usch...har hänt 2ggr :wink: på 1800mil) ,startar igen och motorn hoppar igång som den ska men varvräknaren hoppar inte igång förrän ca 2-3 sek senare till rätt läge (dvs tomgångsläge). Elektronik eller maskinfel?.

Jaja...ska in på service någon gång i oktober. Skriver mer efter det
Hej alla!

Har en 2.4i -04 6000mil
Det ända som jag har haft problem med är;

Rost i skyltbelysningen-Skruva bort å hade på kontakt gucka funkar fint
Stereon startar men inget ljud-Funkar igen om man stängar av bilen å startar igen efter ca 1 min
Knarr från förarstolen-Drog på fett, knarret försvann
Skavda rattar till radion-
Bensinvärmaren har inte starta 4-5 ggr på 2 år

Såg till att dom byte dörrkontakterna+tändningslåset (garanti tid kvar då detta gjordes)
Uppdaterade Rti (garanti tid kvar då detta gjordes)

Är fö kanon nöjd med min.
av whoppi
Japp då var det dags för nya bromsskivor igen... sista uppsättningen klarade sig 500mil.
Pratade med volvohandlaren vad som är fel, det måste ju vara omöjligt att hela tiden råka ut "dåliga" bromsskivor. Geniet jag pratade med på volvo menar att det beror på de stora fälgarna 17-205/55 vilket dessutom är standard på denna modell.
Iövrigt sa han bara att det är till o byta skivor finns inget annat att göra.

Har ni några idéer om vad som kan göras?
av queefy
hej måste svara på denna...... min morfar har en v50 04 2.4 140 hk han tyckte att bilen vissla när han körde den de var hjullagret som de var fel på....garantin hade gått ut :( 3000kr skulle dom ha att byta hjullagret....men dom fixa de för 1500.... sen började kopplingpedalen gnissla... fel på fjädern lämnade in bilen de försvann genom byte av fjäder....... sen hade han problem med att bältes rullen gnissla den oxå..... han väntade på att dom skulle byta den i 1,5 år men nu är bilen i tipp top

tack för en bra sida
masken74 skrev:Sidospeglarna går inte in efter låsning med fjärr
Kör en V50 06
Precis, den funktionen kom ju -07 :lol:

Förutom de normala sakerna som slits på alla bilarna har jag haft problem med kablaget till förardörren. Ett vanligt problem på 04 - 06. Har fungerat de sista nio månaderna sedan jag var där och rotade och körde in elspray iaf. Samt att ett lyse till nummerplåtsbelysningen oxiderat eller liknande men detta byttes enkelt på några minuter. Motorn 1,8 (ej F) kan ibland vara lite tjurig att starta när den stängts av mellanvarm och ska startas strax igen men gasar man lite då startar den alltid.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Har en D2 MY11, som nu har gått 13400 mil sen jag hämtade ut den. Har drabbats av läckande packboxar, en lös kabel till batteriet som gjorde bilen strömlös, glappa spindlar, brustet rör/kabel till partickelfiltret samt rasad koppling. Det dyraste (som jag slapp betala) var kopplingen som la av 3 veckor innan nybilsgarantin gick ut. Tur i oturen... Annars en mkt bra bil, tex har bromsklossarna har bara bytts en gång, vid 8000 mil, skivorna från fabrik sitter fortfarande på och jag har bara bytt en enda lapa på alla dessa mil, ett bakljus.
av getsome
2005:a 2.0D , 20200 mil.
14000 mil , limp home mitt under semester = partikelfilter fullt meckades bort
18000 mil höger ytterbackspegel vill inte defrosta , byte av glas
20000 mil service med kamrem , vattenpump , multirem och alla löp / spännrullar (ja jag vet 4000 mil för tidigt men litar inte på att kamrem håller så långe , fast med facit I hand så hade nog remmen hållt i 10000 mil till om man titta på den gamla)
I övrigt Inga andra fel , bara serva o köra.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]

https://www.youtube.com/watch?v=iu9z5m78Szw

Polestar 5

Är Polestar 5 och ES90 samma bil under skale[…]