NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av fopixel
mugge skrev:[...] Det enda som jag kan se talar för en 1.8F är om du huvudsakligen kör i storstadstrafik.
Intressant inlägg, tack så mycket! Jag kommer, om jag köper bilen, i huvudsak att köra i stockholmsområdet. Det kommer förmodligen att bli ganska många resor till västkusten också men som sagt är det i huvudsak i storstan jag kommer ha bilen.

Jag har gått och våndats och tänkt så mycket på C30:n nu att jag snart blir magsjuk. Jag vill verkligen ha den bilen. Har bokat en ny provkörning för att se om min magkänsla blir bekräftad en gång till. Jag ska ta kontakt med min bank snart också för att få ett lånelöfte.

Ekonomiskt så är det ju alltid en jättedålig affär att köpa en bil, men komforten av att ha en bil där jag bor är oslagbar. Det skulle halvera min restid till jobbet (förutom vid större trafikstockningar, i stil med midsommar, men då jobbar man ju inte ;o)), jag skulle kunna handla väsentligt mycket billigare mat och mina bilägande vänner skulle sluta behöva skjutsa mig på mina ärenden titt som tätt. Därför känns det ändå helt klart att en bil är att föredra. Tack så jättemycket för all hjälp jag fått. Det här forumet är verkligen toppen!
av fopixel
Jag har funderat på olika utrustningsalternativ och har några frågor. Är det värt att slänga ut pengarna för det värsta ljudsystemet? High Performance lät bra när jag provkörde bilen förut, men då var jag visserligen i ett visst stadium av eufori och det kunde väl i princip ha låtit hur som helst.

Jag undrar, för det känns som om det värsta systemet inte är så mycket annorlunda, bortsett från en centerhögtalare och högre effekt. Surroundljud jovisst, men det är ju rätt värdelöst när signalen in oftast är stereo.

En annan sak jag undrar över är tillägget för att få ett sänkt sportchassi. Jag förstod det som att fjädrarna byts ut till kortare sådana och chassit är sänkt 20 mm. Hur pass mycket förvärrar det komforten i bilen i kontrast till en ökad körglädje?
av DanneF
fopixel skrev:Jag har funderat på olika utrustningsalternativ och har några frågor. Är det värt att slänga ut pengarna för det värsta ljudsystemet? High Performance lät bra när jag provkörde bilen förut, men då var jag visserligen i ett visst stadium av eufori och det kunde väl i princip ha låtit hur som helst.

Jag undrar, för det känns som om det värsta systemet inte är så mycket annorlunda, bortsett från en centerhögtalare och högre effekt. Surroundljud jovisst, men det är ju rätt värdelöst när signalen in oftast är stereo.

En annan sak jag undrar över är tillägget för att få ett sänkt sportchassi. Jag förstod det som att fjädrarna byts ut till kortare sådana och chassit är sänkt 20 mm. Hur pass mycket förvärrar det komforten i bilen i kontrast till en ökad körglädje?
jag fick provlyssna Dynaudiosystemet hos en återförsäljare till volvo och faan vilket drag det var! jag vart helt såld, nästa gång när jag köper ny bil så blir de no en C30 summum me dynaudio.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Byt Batteri !

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]

Det är även nytt grönt packning p&a[…]