NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av P210
:D Den där ratten är ett superlyft, fet o go att hålla i! har själv gjort bytet, köpte du ratten begagnad? antar att du inte kosta på dig en ny för nära en femtusing ??:-/
P210 skrev::D Den där ratten är ett superlyft, fet o go att hålla i! har själv gjort bytet, köpte du ratten begagnad? antar att du inte kosta på dig en ny för nära en femtusing ??:-/
Köptes begagnad fast som ny i skicket :D
Stefan1985 skrev:För att få lite trevligare förarmiljö så gjordes ett byte idag!

Blev ett lyft och den nya ratten är ganska trevlig i jämförelse med standardratten!

Före:

Bild

Efter:
Bild

En sån har jag som original i min C30! :D
Tänkte bara meddela för er som följt tråden att varningen "service motorsystem erfodras" har ej återkommit efter byte av tryckgivaren, hoppas det håller i sig!

Sedan har det blivit en till "uppgradering:

Före

Bild
Efter

Bild

Tycker det blev bra, hade nog varit ett större lyft om det hade varit en mörkare lack.
Senast redigerad av 1 Stefan1985, redigerad totalt 0 gånger.
Tjusigt! Silver-railsen gör mycket tycker jag, såpass mycket att jag sparade mina när jag tog bort railsen helt förra året.
Men en vinge tycker jag allt att du kan peta på! ;)

Och snudd på att du får starta en projekt-tråd i garaget-avdelningen! ;)
grillchips skrev:Tjusigt! Silver-railsen gör mycket tycker jag, såpass mycket att jag sparade mina när jag tog bort railsen helt förra året.
Men en vinge tycker jag allt att du kan peta på! ;)

Och snudd på att du får starta en projekt-tråd i garaget-avdelningen! ;)
Nja någon Garagettråd kommer det ej att bli ;) händer inte allt för upphetsande saker med bilen för att lyckas hålla liv i en sådan tråd tror jag.

Hoppas det går bra att jag uppdaterar här lite då och då vad som görs på bilen.

Vinge hade varit snyggt! Dyker det upp en vettigt prissatt i rätt kulör så är det ingen omöjlighet, dock inget jag prioriterar:)

Kom på att det har faktiskt gjorts ett till inköp till bilen:

Bild

En uppsättning 17" "Sculptor" som ska få agera vinterfälgar, inte en särskilt snygg fälgmodell men i detta fallet prioriterades "tvättbarheten". Oj vad gubbigt det lät....... :shock:

Nu ska det bara funderas på vad dessa ska skos med för vinterdäck.... Undra om man ska våga sig på en uppsättning dubbfritt, kommer ju mestadels veckopendla Karlsborg-Göteborg(20-25mil) och sedan hålla mig mestadels inom Gbg-området.
Senast redigerad av 1 Stefan1985, redigerad totalt 0 gånger.
:lol:

Lätt-tvättade fälgar är underskattade, jag har konstaterat att jag aldrig igen kommer köpa fälgar med miljarder ekrar. Mina Dotz Roadster tar fan längre tid att tvätta än själva bilen.

Jag förespråkar alltid dubbar men har ingen större erfarenhet av dubbfritt annat än i jobbet och även här i Stockholms innerstad är det långt ifrån alltid guld och gröna skogar. Och vägen från Karlsborg in mot Skövde och vidare mot Göteborg är väl inte helt tipp topp jämt?
Tycker sträckan Skövde->Göteborg är kass rakt igenom jämfört mot Stockholm->Skövde.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 11
Värmare XC60 22-

Din historia faller på att motorn startar di[…]

Instämmer i Erik Å:s inlägg, och d[…]

Bromsrör höger fram

Det blev nya rör, men hur jag än fö[…]