av timebandit - fre 13 jan 2012, 21:03
- fre 13 jan 2012, 21:03
#607147
[img]http//spj4hd.png[/img]
If your dreams turns to dust, vacuum.
Volvo V50 2.0D 2007, Såld, Volvo V70 GLT 1998, Såld, Volvo 740 1990, R.I.P, Volvo 740 1986
Vill bara göra en liten uppdatering... Körde över 15mil idag med konstant regenerering. Förbrukning mellan 6.5 - 9.5 hela tiden, lagom roligt...
Packningarna till och från partikelfiltret var så dyra (vet inte om man kan göra egna eller dyligt) att jag valde att köpa ett nytt partikelfilter från England. Över 600:- tror jag muttrarna, skruvarna och packningarna kostade. Partikelfiltret kostade 2400:- inkl. frakt med FedEx.
Imorgon skall jag och en kompis försöka montera detta på en OKQ8 hall. Hoppas bara dem har kvar liftarna!
Är det någon som vet om man måste nolla DPF räknaren osv i VIDA? Vad händer om man inte gör det?
Här är lite bilder på DPF'en... Den stora skillnaden utan att först se originalet är att det är fastsvetsade bultar i båda ändorna. Volvo's är bara ena sidan fastsvetsat och andra sidan med lösa skruv å mutter. Kanske blir jobbigare att få på den nya då men det märker vi förhoppningsvis imorgon!





En uppdatering till...
Hade ca 1½ mil till GDS hallen och bilen regenereade hela vägen dit. Medelförbrukningen för igår och idag låg på 8.5 enligt färddatorn, ligger säkert lite högre i verkligheten. Bytet och nollningen av mätaren för DPF osv tog ca 2 timmar, detta var utan att veta hur allt var och såg ut så det är ju jätte bra.
Bilen regenererade aldrig på väg hem igen iaf. Nu får vi hoppas på att detta hjälper!
Packningarna till och från partikelfiltret var så dyra (vet inte om man kan göra egna eller dyligt) att jag valde att köpa ett nytt partikelfilter från England. Över 600:- tror jag muttrarna, skruvarna och packningarna kostade. Partikelfiltret kostade 2400:- inkl. frakt med FedEx.
Imorgon skall jag och en kompis försöka montera detta på en OKQ8 hall. Hoppas bara dem har kvar liftarna!
Är det någon som vet om man måste nolla DPF räknaren osv i VIDA? Vad händer om man inte gör det?
Här är lite bilder på DPF'en... Den stora skillnaden utan att först se originalet är att det är fastsvetsade bultar i båda ändorna. Volvo's är bara ena sidan fastsvetsat och andra sidan med lösa skruv å mutter. Kanske blir jobbigare att få på den nya då men det märker vi förhoppningsvis imorgon!
En uppdatering till...
Hade ca 1½ mil till GDS hallen och bilen regenereade hela vägen dit. Medelförbrukningen för igår och idag låg på 8.5 enligt färddatorn, ligger säkert lite högre i verkligheten. Bytet och nollningen av mätaren för DPF osv tog ca 2 timmar, detta var utan att veta hur allt var och såg ut så det är ju jätte bra.
Bilen regenererade aldrig på väg hem igen iaf. Nu får vi hoppas på att detta hjälper!


If your dreams turns to dust, vacuum.
Volvo V50 2.0D 2007, Såld, Volvo V70 GLT 1998, Såld, Volvo 740 1990, R.I.P, Volvo 740 1986