NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av CrossFireX
#574337
Ajdå, inte bra... :(

Förresten, tänkte på en sak. Det där med att xenon har uppvärmningstid, det gör ju det svårare att göra helljusblink. Man kanske kan koppla helljus till dimljus så det blir en effektivare blink ;) ?

opA: Du behöver ju bara byta lampan ;)
Användarvisningsbild
av Camel
#574363
nikco skrev:EDIT: 11:00 6/10/2011
Gick ut för att demonstrera till en vän hur det blir med xenon i helljus och då är ena sidan DÖD.
Kollade igenom lyktans kablage ifall det hade lossnat vilket jag visste att det inte hade gjort.
Ska tydligen vara garanti på skiten jag köpte, så vi får se vad dom säger..
Jag antar att du kopplat matningen till ballasterna på ordinarie helljusledningar. Har du kollat säkringarna till helljuset? Det är separata för höger och vänster sida. De har nr. 58 och 59 i CEM och är endast på 7,5A. Startströmmen på en ballast är nog större än så.
av Vanhaniemi
#574387
wow, inte konstigt att det är omöjligt att hitta adekvat information om lampor om det till och med kan skilja sig mellan instruktionsbok och vad som sitter i lamphusen.
Jag har halogen orginal på hel och halv men får för säkerhetsskull kontrollera vad som sitter på helljusen inför en konvertering.
Användarvisningsbild
av opA
#575365
Idag var de min tur att slänga i xenon i helljuset !

Bild
Vänster sida på bild halogen, höger xenon ! Stod man framför bilen såg de ut som en 5W´s lampa i halogen-helljuset :P

Bild
( Lampan i gräsmatta gör inte ett dyft ljusmässigt.. tittar jag ut på den nu är de kolsvart :P )
Regnade en hel del ute och hade inte med mig en riktig kamera så kunde inte ta några ordentliga bilder på väg.. lyser så de bara skriker om de på vägen iallafall.. :)

Numera sitter det 70W i helljuset !
Har fått vara bland dom första att testa just 70W med slimballast. Innan har de bara funnits 75W fast med dom stora ballasterna. Numer går dom att få in i lamphuset.. lite pilligt men gick så fint så till slut !
Användarvisningsbild
av nikco
#575824
CrossFireX skrev:Ajdå, inte bra... :(

Förresten, tänkte på en sak. Det där med att xenon har uppvärmningstid, det gör ju det svårare att göra helljusblink. Man kanske kan koppla helljus till dimljus så det blir en effektivare blink ;) ?

opA: Du behöver ju bara byta lampan ;)
Mina kit kommer från humanhabit, men fick båda ballasterna bytta. Dom flimmrade lite i början. Bägge höll ungefär 35-40min lystid.

De nya är markant bättre, ca 6timmars lystid.

Det me uppvärmings fasen kompenserar ju bi-xenon ljuset till med så det blev relativt bra faktiskt!!
opA skrev:Idag var de min tur att slänga i xenon i helljuset !

Bild
Vänster sida på bild halogen, höger xenon ! Stod man framför bilen såg de ut som en 5W´s lampa i halogen-helljuset :P

Bild
( Lampan i gräsmatta gör inte ett dyft ljusmässigt.. tittar jag ut på den nu är de kolsvart :P )
Regnade en hel del ute och hade inte med mig en riktig kamera så kunde inte ta några ordentliga bilder på väg.. lyser så de bara skriker om de på vägen iallafall.. :)

Numera sitter det 70W i helljuset !
Har fått vara bland dom första att testa just 70W med slimballast. Innan har de bara funnits 75W fast med dom stora ballasterna. Numer går dom att få in i lamphuset.. lite pilligt men gick så fint så till slut !

Vart fick du tag i dessa 70w slim? Och hur har du gått till väga med kopplingen? Tror du reflektorerna håller???
Användarvisningsbild
av opA
#575907
nikco skrev:Mina kit kommer från humanhabit, men fick båda ballasterna bytta. Dom flimmrade lite i början. Bägge höll ungefär 35-40min lystid.

De nya är markant bättre, ca 6timmars lystid.
Vad menar du med att dom höll ungefär 35-40 min och dom nya har 6 timmars lystid ?
För mig låter de som att lamporna kommer sluta fungera efter 6 timmar eller misstolkar jag de helt nu ? :???:
nikco skrev:Vart fick du tag i dessa 70w slim? Och hur har du gått till väga med kopplingen? Tror du reflektorerna håller???
Då dessa ännu inte är lanserade än vet jag inte om jag kan uttala mig om detta.- ;-//

Ja, hur är dom kopplade.. som dom ska :P
Ut med org. halogenlampa sen bara koppla ihop alla sladdar, få in de i lamphuset.. vóila !

Reflektorerna ska inte vara några problem.. de är ju inte 70W halogen direkt :P
Användarvisningsbild
av opA
#576015
CrossFireX skrev:http://www.humanhabit.se/se/xenon/xenon ... -volt.html

Dock lite osäker på detta:
70 Watt ballasten har styrelektronik som möjligör bruk av 50/55W samt 70 Watt xenonlampa! :???:
Och detta:
Xenon konverteringssatsen innehåller

* 2 stycken 55 Watt Xenon lampor
* 2 stycken 70 Watt slim ballaster inkl monteringssat
Men är inte de företaget, vilket som. Håller mig till en firma för allt..
av Vanhaniemi
#578223
Testar skillnaden mellan 65W Halogen (orginal) mot Xenon 55W 4300K i helljusen på min V50
Bild
Vänster Xenon, Höger Halogen, största skillnaden är väl temperaturen på ljuset men Xenon är något vassare ser man i träddungen.

typ samma men på youtube, ställde mig bara framför lamporna för att täcka för.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]

https://www.youtube.com/watch?v=iu9z5m78Szw

Polestar 5

Är Polestar 5 och ES90 samma bil under skale[…]