- lör 13 apr 2013, 18:45
Riktigt fin bil har du :)
grillchips skrev:Jävlar vilket letande! Men det lönade sig..Khallan skrev: Hur har du lyckats hitta alla original delar? tänker speciellt på kjolpaketet, på skroten går det inte så bra för min del,Det har inte varit helt lätt ska jag tala om för dig! :) Vingen och frontspoilern hittade jag på eBay så de prylarna är från England, sidorna kommer från en S40N och baken från en V50, de två via bildelsbasen.se. Så allt är begagnat men i finfint skick!
hittar aldrig nått där :???:
Allt jag behövt göra är att lacka sidorna och baken, resterande var redan i rätt färgkod och bra skick.
Många timmar har man tillbringat på att leta, eBay är lite krångligt ibland då inte alla vill skeppa utomlands så då får man konversera via mail och övertala dom att man inte är ett spam-brev osv.
Bildelsbasen är också lite knölig ibland då alla artikelnummer inte alltid stämmer utan man får helt enkelt kika på bilderna eller maila om bilder på någon specifik del. Jönköpings demontering är helt klart bäst, bra priser och oftast (alltid?) fri frakt vid betalning via webben. Så där sparar man sig en jäkla slant på fraktkostnaderna.
Sidorna kom som sagt från en S40N och såvitt man kan se så är sidorna på just S40N och V50 identiska så jag ringde lite snabbt till Upplands Motor här i Stockholm och frågade kring artikelnummer och allt stämde så det var bara att köra. :)
Jag vet att just den bakdelen jag köpte låg ute som en vanlig bakdel för knappt 700kr medan andra tydligt R-design-stjärtar kostade kring en tusenlapp men såg på bilden att det var exakt vad jag var ute efter så jag ifrågasatte inget utan slog till på en gång. Man får kika nästan på daglig basis för sakerna verkar gå åt fort.
Alternativt att folk med R-design är mer rädda om bilarna.. ;)
Riktigt fin bil har du :)