NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av nikco
kamilenski skrev:Jag tycker mina blinkar starkt i ca 0,5 sek , sen går snabbt ner i styrka för arr sen i ca 3-5 sek öka till max.
Samma med mina. Tråkig uppbärmningstid på skiten :)
Användarvisningsbild
av opA
nikco skrev:Här kommer en snutt med hur skiten ser ut innuti..

Jädrar vad trångt de ser ut.. ska bli spännande att se hur man lägger allt :P
av CrossFireX
Fint att du fick plats med allt! :) Vet inte om jag vågar sätta något där inne. Har ABL, massor med motorer och grejs där inne, känns som det kommer skrapa emot :shock:

Vi har dock inte likadana lyktor heller, se bild nedan på hur det ser ut för mig:
Bild
(Varför har jag sådana lyktor? De flesta V50 jag sett har sådana som dig)
Användarvisningsbild
av nikco
opA skrev:
nikco skrev:Här kommer en snutt med hur skiten ser ut innuti..

Jädrar vad trångt de ser ut.. ska bli spännande att se hur man lägger allt :P
Hehe, ja det är fasiken nätt å jämnt att det går ihop.. Hade det varit ett vanligt kit så hade det ju absolut inte funkat..
CrossFireX skrev:Fint att du fick plats med allt! :) Vet inte om jag vågar sätta något där inne. Har ABL, massor med motorer och grejs där inne, känns som det kommer skrapa emot :shock:

Vi har dock inte likadana lyktor heller, se bild nedan på hur det ser ut för mig:
(Varför har jag sådana lyktor? De flesta V50 jag sett har sådana som dig)
Ne vi har inte lika dana, vet inte om det har nått med ABL att göra men du har ju iofs sjukt snyggare LED positions ljus :D byta ? :D haha
Jag tror det kommer bli ganska tight med plats i dina, ta ut dom och kolla hur det ser ut i dom. Alltså hur du har det med plats..

Men jag kom på det att du skulle väll eventuellt kunna göra ett hål i det runda locket som man ser på videon och köra ballast + tändare utanför huset och bara leda in xenon lampan + att det är mycke lättare att köpa ett extra lock då du säljer bilen för att återställa lamphuset. 8)
Mina är ju tighta med dom tar inte emot rörelserna på reflektorer osv, allt funkar precis som det ska från fabrik.
Användarvisningsbild
av opA
Vanhaniemi skrev:Jag ser att ni pratar om H7 och H9.
Enligt både Philips och Sylvanias lampguide så är det 9005 Socket på helljus.
Philips lampguide säger D2S på mina helljus när de är det jag har i mitt halvljus så litar inte ett dugg på philips.

I instruktionsboken för bilen står de exakt vad för lampa man ska ha och enligt den har jag, och flera andra här, H9 :)
av CrossFireX
Både Philips lampguide och instruktionsboken säger fel xenonlampa till min bil (Står D2S men jag har D1S). Philips lampguide säger fel till helljus, instruktionsboken säger rätt till helljus, H7. Så man kan inte lita på något det verkar som, man får kolla vad man har! :)
Användarvisningsbild
av nikco
opA skrev:
Vanhaniemi skrev:Jag ser att ni pratar om H7 och H9.
Enligt både Philips och Sylvanias lampguide så är det 9005 Socket på helljus.
Philips lampguide säger D2S på mina helljus när de är det jag har i mitt halvljus så litar inte ett dugg på philips.

I instruktionsboken för bilen står de exakt vad för lampa man ska ha och enligt den har jag, och flera andra här, H9 :)
Det är knepigt, jag läste delvis i manualen och philips lampguide, och höll på att göra i brallan när jag såg vad som stod.
Men som sagt, H7 för de med bi-xenon, 9005 är det nog med halogen original.

CrossFireX skrev:Både Philips lampguide och instruktionsboken säger fel xenonlampa till min bil (Står D2S men jag har D1S). Philips lampguide säger fel till helljus, instruktionsboken säger rätt till helljus, H7. Så man kan inte lita på något det verkar som, man får kolla vad man har! :)
Samma för mig, har D1S i halvljus och H7 helljus. För dig står det rätt eftersom H7 står det under ABL men inte Bi-Xenon. :D

EDIT: 11:00 6/10/2011
Gick ut för att demonstrera till en vän hur det blir med xenon i helljus och då är ena sidan DÖD.
Kollade igenom lyktans kablage ifall det hade lossnat vilket jag visste att det inte hade gjort.
Ska tydligen vara garanti på skiten jag köpte, så vi får se vad dom säger..
Användarvisningsbild
av opA
Fasiken.. här skulle man bli en av dom första att få prova ett 70W slimballast xenonkit från en viss xenon-ÅF ( :roll: ) så visar de sig att instruktionsboksfanskapet hade fel.. boken säger H9 men när vi tagit ut lampan så står de H7 på lampan :/ :cry:

Så de blir till att byta ut de till ett H7 kit under morgondagen och se om man får i de i helgen..
nikco skrev:EDIT: 11:00 6/10/2011
Gick ut för att demonstrera till en vän hur det blir med xenon i helljus och då är ena sidan DÖD.
Kollade igenom lyktans kablage ifall det hade lossnat vilket jag visste att det inte hade gjort.
Ska tydligen vara garanti på skiten jag köpte, så vi får se vad dom säger..
Wow.. de höll inte länge.. vilken firma beställde du ifrån ? ;-//
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]

vill veta mera om v60 2013-2014

Hejsan jag letar ny bil och jag är sugen p&ar[…]

https://www.youtube.com/watch?v=iu9z5m78Szw