Pippolei skrev:Har oxå börjat gå i tankarna om 18" med H&R sänkning (35mm).
Men alla trådar om problem med drivaxlarna får ju en att bli lite skrajsen.
Nu när du nyligen har sänkt opA, hur upplever du att dina drivknutar beter sig??
Peppar peppar peppar Inga problem har
Peppar peppar peppar uppstått för mig än och jag är mer nöjd än någonsin med min sänkning :)

-)
Har pressat upp bilen i en 140-160 och har inte direkt märkt av några problem med vibrationer.. har en känsla av att jag känt småvibrationer när jag kört i en 20-25km/h och svängt samt accelererat men inte mer än så.
Jag är skit-a-nöjd !

-)
Pippolei skrev:Jag har likadan bil som du.
Blev det byte av drivaxlarna då? Något som volvo tog på goodwill?
Hade du sänkt din med H&R?
Jag tror jag kan svara för Chris med att dom bytte hans drivaxlar på garantin.. och han har inte sänkt med H&R utan han har Volvos originalsänkning på 20mm.
turbodream skrev:Vill ha mina nya 18" nu så man kan se hur de ser ut.
Kollar du min garaget-sida nedanför här så ser du hur det ser ut med 18".
Jag blev ÖÖÖÖVERLYCKLIG när jag fick se hur satans vackert de blev efter sänkningen..
Före sänkning:
Efter sänkning:

( Bilen är skitig för jag har kört genom regn och rusk i över 20 mil till och från Trollhättan där fjädrarna sattes på :) )
Det är ju bara att kolla i hjulhusen på före och efter -bilderna så ser man vad sänkningen gjorde :)

-)