NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dymotag
Det är väl skoj att ni är nöjda med era överbetalda bilar med ford motorer och allt. Att vissa väljer att iställetför g till hedbergs och köpa i princip samma bil för billigare pengar kan inte jag stå för. Nästan alla som köper nya bilar är nöjda t.om. med hundai. Senare kommer problemen. Vissa mer och vissa mindre. Det är inte säkert att du och co kommer få problem, men ni har köpt bilar som är ford med volvomärket. Om ni hade köpt vanlig ford hade ni sparat massa pengar. Men som du sa det är tur att vissa köper nya bilar så att man kan köpa begangnat senare. :D
av dymotag
Kört dom av och till i och med att kompisarna har dom. Då turas man om att köra om man ska någonstans. Vi hjälper varandra att serva bilarna o.s.v. Dom är relativt nöjda, har gått ca 5000-7000mil. Lite besvikna på att bakvangnleder har börjat rosta och tycker det är väldigt jobbigt att byta kupefilter som sitter hur dumt som helst på dom bilarna.
Användarvisningsbild
av halmstaden
...och vilka totalidioter, 1 003 400 personer, som köpte en Audi istället för VW förra året :D ;-//
Nej, jag sätter mig inte gärna i en Fård, mycket hellre i en Volvo, inte minst med tanke på att Volvo gör världens säkraste bilar.
av XCThord
Herregud vilken tråd!

Volvo är Ford lika mycket som Lamborghini är VW. Såklart det finns gemensamma komponenter - annars kan ju biltillverkarna inte tjäna pengar(!). Men det är fortfarande helt olika märken. V50 och Focus upplevs inte alls som samma bilar! Och en XC60 är definitivt inte samma bil som en Kuga.

Jag värderar vissa saker väldigt högt då jag köper bil. Design är en sådan sak. Enligt min mening finns väldigt få märken som gör snyggare bilar än Volvo. (Ford är inte ett av dessa märken.) Jag skulle gladeligen betalat 100 000 mer för en V50 än en Focus bara för designen. På samma sätt som jag lätt skulle betalat mer för en Golf än en Octavia. Men smaken är ju som baken...
av Amli
halmstaden skrev:...och vilka totalidioter, 1 003 400 personer, som köpte en Audi istället för VW förra året :D ;-//
Eller en Seat eller Skoda. Eller för den delen en Bugatti, Lamborghini eller Bently... :roll:
av dymotag
Att volvo gör världens säkraste bilar är skitsnack. Då får du nog läsa på lite mera. Förr gjorde dom det. Att ni som väljer v50 är erat problem. Audi vw m.m. visar att dom har olika priser till olika konsumenter. Ni som köper en v50 köpern v50 som borde kostat som en focus. Kanske får ni rabatt hos hedbergs ha ha ha. Det är ju tur att någon köper deras bilar, men i och för sig går det dåligt för volvo. Undra varför??? Jag vet svaret.
av jumu01
"dymotag" jag tycker att dina argument tog slut väldigt tidigt i denna tråd, just nu upplever jag bara ett enda stort korsdrag! :roll:

Om nu Volvo är så dålig som du påstår, vad gör du då över huvudtaget på detta Volvo forum, behov av att provocera?

Sluta mata trollet!
Användarvisningsbild
av halmstaden
XCThord skrev:Herregud vilken tråd!
Helt rätt kommentar :-)-) :-)-)

Tycker att du ska redovisa dina argument, än så länge säger du bara "Undra varför??? Jag vet svaret.". Det finns många ingenjörer här!
Ford säljer ju en del bilar, precis som Volvo. Vissa väljer Ford, många för ekonomin, vissa väljer Volvo, kanske för komforten och säkerheten.
Volvo ligger i absoluta toppen när det gäller säkerhet. Se bara på XC60. För att bara nämna något, har den enligt Euro NCAP det bästa whiplashskyddet av alla testade bilar. Med marginal. So what? Jo, påkörning bakifrån är den vanligaste olyckan, alla smällar är inte frontalkrockar som vissa tror!! :-)-)
av Lövet
dymotag skrev:Gud vad känsligt. Får man inte föra en dialog. Ta det inte så allvarligt.
Definitionen av en dialog är att den går åt båda hållen.

Har du några planer på att besvara någon av de frågor som ställts till dig? Eller ska du bara sitta och välta ur dig rena felaktigheter? V50 är kass för att bränslefiltret sitter fel - eller var det pumpen? Gick inte så bra för dig när du skulle använda det argumentet :roll:

Sedan var det länkarmarna, ojsan visade det sig att det var S60/V70 som hade det problemen. :roll:

Efter att jag bytt kamremmen senast så sitte[…]

På sådana GDS hallar då lyftplat[…]

Jo, men valmöjligheten finns. Om det är […]

Felkod B5

Försökte gå in på l&aum[…]