NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tycker att det svar du fått från Volvo är helt oacceptabelt!!

Vänd dig till din konsumentvägledare (dom kan bolla snabbt ärendet med ARN och ge ett utlåtande om det skulle bli process av saken, och om det ligger det till din fördel) på orten där du bor och se om det inte finns möjligheter att häva kontraktet då inte ens bilen har börjat byggas, en bekant till mig beställde en Nissa Qasqui men då leveransen låg så långt i framtiden så fick han häva kontraktet utan vite!! Frågan är om sur-Volvo är lika medgörlig.
Ja jag vet inte. Man tycker ju ändå de kunde göra något för att få mig att stanna som kund hos Volvo men så verkar det ju uppenbarligen inte. En annan sak som är jävligt lustig. Jag frågade såsent som i Tisdes förra veckan om det gick att ändra o lägga till saker på bilen och det gick inte. Så var jag där igår och frågade samma sak. Då fick jag svaret att hade jag varit där i Fredes så hade det gått..
Nåväl nu har jag bestämt mig för bluetooth handsfree som ska vara integrerat också så nu skulle de ringa ner till fabriken och få det ändrat, dock utan att leveranstiden blir framflyttad för då skiter jag i det sa jag.
Hinner jag få i detta i bilen också är det ju något positivt med att bilen blir sen i vart fall. Men det är väl i så fall det enda.
Nu blir jag bara mer och mer sur.
Går jag nu in på volvos bygg bil funktion ser jag att det finns ett nytt teknikpaket som heter alternativ 2

Det kostar 18900kr och innehåller
. Premium sound
. ABL aktiva bi-xenon ljus
. Keyless drive

Bara premium sound får jag nu betala 17500kr för. + att jag har valt till ABL nu för 4000kr till. DVS jag sparar en massa pengar på att välja teknikpaketet istället + att jag får keyless helt gratis! Jag ringde säljaren precis nu kl 19:15 så han ska förösöka ändra detta till mig imorron. Fan man måste vara om sig o kring sig alltså. Guld värt att säljaren har telefonen igång en Söndag vid denna tiden.
Nu hoppas jag bara att detta går att ändra, annars vet jag inte vad jag gör snart.
Senast redigerad av 1 FiddeUBC, redigerad totalt 0 gånger.
Teknikpaketet är ju ingen biländring så det borde ju gå att ändra, annars borde du ju få motsvarande prissänkning iaf.

Tycker att svaret som du fått från volvo är skrattretande. Det verkar som om de tror att de har massor av kunder medans de egentligen borde värna om de få de verkligen har.
Haha ja man tycker det.
Nu är det i vart fall ändrat, ännu en positiv sak med att man får vänta så länge.
Nu har jag fått Keyless drive och blåtanshandsfree och dessutom sparat 5100kr ! :mrgreen:

Jag frågade säljaren vad fabriken sa. Han sa bara att det var inte populärt att ändra så sent men de får skylla sig själv när det tar sån jävla tid.
Ett gott råd till er som beställer bil är att ha stenkoll hela tiden tills dess att bilen går i produktion. Nu har jag haft en jävla tur i och med att det har tagit så lång tid som det har gjort.
Jo men det känns nu rätt bra ändå i och med att jag kunde ändra min beställning.
Jag antar att jag får vara nöjd som det är nu.
Jag kommer lägga en ny tråd i Forumet ang Teknikpaketet, det är kanske stor risk att andra missar detta om fler går i väntans tider.

Laddat batteriet några timmar då den b[…]

Låg bromsvätskenivå!?

@snowman , Laddar upp bild genom -Fullstän[…]

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Jag såg att @theodorkalin hade gjort det p&a[…]

AC problem V70 2016 D3

Hej, Jag har typ inget spel se bild, men jag har m[…]