NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Rensvind ok, jag får se om jag kan komma, har ev lovat att hjälpa till med en flytt (varför man nu lovar det :roll: )
Så här skirver Volvo ang etanolmotorer och brochyrer..

Hej V50 kommer inte att komma med någon större etanolmotor för årsmodell 09. De nya brochyrerna kommmer att gå ut i dagarna till Volvohandlarna. :mrgreen:
Mvh Nicolas Herges
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Teknikens Värld talar om Volvo V30:

Den elhybridteknik som ReCharge-konceptet visar upp är inte klar till 2008, däremot får C30/V30 fler etanolmotorer. Både 2.0F (145 hästkrafter) och 2.5FT plockas direkt från V70 och S80. Det sägs också att Volvo kommer med en ny 2.0-liters bensinmotor som med lättrycksturbo levererar 190 hästkrafter

Det låter intressant att Volvo har en ny motor på G, bara det inte är 2.0 som har fått en lättrycksturbo.. :x Om allt nu stämmer :roll: :roll:

/Kalle
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Okey... humm jag som faktiskt nu har hittat en Volvo v50 r-design med T5a som jag är jävligt sugen på just nu.
Men hittar inte detta på teknikensvärlds hemsida.
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Okey. Men V30 lär väl inte kommer förräns 2011?
V50 är ju säkert en modell på G ut o som ska ersättas ganska snart.
Jag såg idag förresten att D5an redan uppfyller Euro 5 (2011) och det är ju väldigt bra får man säga.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
FiddeUBC skrev: Jag såg idag förresten att D5an redan uppfyller Euro 5 (2011) och det är ju väldigt bra får man säga.
Jasså :P

Har de sänkt förbrukningen något? Står det i broschyren eller får man vänta på att de ska uppdatera volvocars.se? :-)-)

/Kalle
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Humm, det står förbrukning man/aut 6,3 / 7,0 och det är samma som föregående modellår...
Knipigt detta..

Jag fick svar från BSR ang Steg E85 till T5an

>Hej. När kommer ni med steg E85 till Volvo V50 T5 ???
>BSR: 2008-05-03 21:41
>Hej Fredrik K,
>BSR: Det kan vi tyvär inte avslöja i nuläget. Det bästa råd vi kan ge dig är att teckna dig för BSRnyhetsbrev.
>Med vänliga hälsningar /BSR
Senast redigerad av 1 FiddeUBC, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
FiddeUBC skrev:Humm, det står förbrukning man/aut 6,3 / 7,0 och det är samma som föregående modellår...
Knipigt detta..
Undra vad de har ändrat då ?:-/ ??:-/
av DanneF
FiddeUBC skrev:Okey. Men V30 lär väl inte kommer förräns 2011?
V50 är ju säkert en modell på G ut o som ska ersättas ganska snart.
Jag såg idag förresten att D5an redan uppfyller Euro 5 (2011) och det är ju väldigt bra får man säga.

Det står i teknikens värld att V30 skall presenteras i slutet av detta år! samtidigt så skall tydligen även c30 få en lättare Face lift.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Tmap sensor på insuget? Alternativt egr som […]

Bump! Har även liknande problem! Finns det n&[…]

Funderar på att leta lite på skroten[…]

Det börjar bli hög tid att bagageutr[…]