- mån 18 feb 2008, 16:24
Jag ska in med min på fredag hopas det går snabbt och smidigt.
V70 2,5FT MY10
Moderator: Moderatorer
Micke_d skrev:Har jobbat på volvo under ett par år och måste bara säga att vi har bytt och flyttat in styrenheten på alla bilar som har haft den gällande symtomen sedan flera år tillbaka ( garanti / goodwill eller vad man nu vill kalla detMen om nu Volvo är beredda att ta det här på goodwill, varför tar verkstäderna betalt för både arbete och material? Har de inte koll på vad de ska fixa på goodwill, eller mörkar de det för att få intäkter, eller vad?!... men nu har nyheterna fått nys om det så då blir det ett jävla liv helt plötsligt
Orfeous skrev:hur var de nu då? är vi med 4cyl motorer inte drabbade? sitter de inte samma lika bränslepumpar?Förmodligen inte. Jag har inte sett röken av nåt brev och ska ju isf inte ha något heller, så... :)
nscho skrev:Det var ett tag sedan jag jobbade på volvo nu men ... jag kan inte förklara det i sak men ska försöka med några ord ... ( nu pratar jag om enskilda volvo verkstäder och inte bilia eller liknande centralägda verkstäder ) goodwill är något som den enskilda verkstaden kan erbjuda slutkund, men det behöver inte betyda att den verkstaden får något får det av volvo centralt ... sedan så finns det olika service åtaganden som backas upp från gbg ( volvo ).Micke_d skrev:Har jobbat på volvo under ett par år och måste bara säga att vi har bytt och flyttat in styrenheten på alla bilar som har haft den gällande symtomen sedan flera år tillbaka ( garanti / goodwill eller vad man nu vill kalla detMen om nu Volvo är beredda att ta det här på goodwill, varför tar verkstäderna betalt för både arbete och material? Har de inte koll på vad de ska fixa på goodwill, eller mörkar de det för att få intäkter, eller vad?!... men nu har nyheterna fått nys om det så då blir det ett jävla liv helt plötsligt
Christian_m skrev:Är inte intresserad av att dra igång nån smutskastningskampanj så verkstan ifråga får förbli namnlös men det är ändå intressant att se hur mycket tid, pengar och kundvård, man kan tjäna på att jämföra verkstäder inom ett så litet område.Tror nog fler än jag skulle vilja veta vilken verkstad du inte är nöjd med.. men självklart så väljer du helt själv vad du vill namnge och inte .. Hoppas du får bukt med problemet med bilen iallafall..