NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ragnarpe
Appel skrev:Här kommer några "halvtaskiga" bilder tagna med mobiltelefonen och något skitig bil, men det speglar kanske "reklambilen" i vardagen!

Bild
Bild
Bild
Appel, det är inga dåliga bilder du har tagit! Vilken vacker färg på bilen, sån måste jag se i verkligheten snart.
Visst är jag helnöjd med den metallicsvarta V50:n jag fick för ett par månader sen, och det är inte faceliftet som jag är imponerad av, utan mer den röda färgen!
Sen vad gäller helhetsintrycket så finns det ingen anledning att sänka bilen, det är bara modeflugor.
Användarvisningsbild
av Appel
Jag får tacka för berömmet!

Men jag är kluven till sänkningssats nu när jag har haft bilen en tid och hunnit med ca 500 mil, delvis vill jag nog ha det för att få lite "fräckare" utseende, men å andra sidan så är det tillräckligt stötigt med 18"...

Det jag inte kan förstå är att det inte gick att fabriksbeställa i och med 18", men som tillbehör så verkar det inte finnas någon begränsning på grund av fälgstorlek??

Är det någon som har köpt och fått det monterat av en volvoverkstad, och i så fall vad kostade det?

Men som Ragnarpe skriver, det kanske är dumt att falla för allt för många modeflugor...
av volvov702.4t
Mkt fina bilar!

Har själv beställt en my08 v50 momentum, high performance, svart (solid) med vinge och sportchassi samt zaurak 17". Tyvärr verkar det inte gå att beställa diamond cut då dessa tillhörde tidigare sport edition - märkligt för det hade varit grymt! Någon som vet något mer ang. dessa? Går det att få tag på?

Jag undrar också om ni med tonade rutor har beställt detta från fabrik eller om det är "eftermonterat"?

Jag blev lite fundersam när jag läste inlägget angående svart bil... Tror ni att det blir mkt synliga skavanker på denna solida svarta?

Har vit idag - funkar mkt bra tycker jag!

Lycka till mer era bilar!!
(får vänta på min till slutet av okt....)
Användarvisningsbild
av Appel
volvov702.4t skrev:Mkt fina bilar!

Har själv beställt en my08 v50 momentum, high performance, svart (solid) med vinge och sportchassi samt zaurak 17". Tyvärr verkar det inte gå att beställa diamond cut då dessa tillhörde tidigare sport edition - märkligt för det hade varit grymt! Någon som vet något mer ang. dessa? Går det att få tag på?

Jag undrar också om ni med tonade rutor har beställt detta från fabrik eller om det är "eftermonterat"?

Jag blev lite fundersam när jag läste inlägget angående svart bil... Tror ni att det blir mkt synliga skavanker på denna solida svarta?

Har vit idag - funkar mkt bra tycker jag!

Lycka till mer era bilar!!
(får vänta på min till slutet av okt....)
Tyvärr måste du köpa fälgarna löst, men om du inte köpt vinterdäck ännu så kan du köpa Diamond Cut och skifta över sommardäcken på dom och köpa vinterdäck som du lägger på dom "vanliga" fälgarna!

http://vccs.volvocars.se/accessories/ca ... 290583.htm

Jag blir faktiskt lite nyfiken på hur Black Chrome ser ut i verkligheten!!

Vad gäller tonade rutor så går det inte att få från fabrik, endast solfilm eller liknande. Alternativt gardiner,
http://vccs.volvocars.se/accessories/ca ... 262521.htm, jag har det på min bil.
av McDonald
mojja skrev:
Bilen börjar inte byggas förens v39 pga R-line kittet....
M.v.h mojja
På gott och ont att du får vänta. V38 införs "Baked Hardening Steel" i alla fyra dörrar och du får bättre dörrar med andra ord.
"Baked Hardening Steel" är ett sorters material som härdar i volvos ugnar och med resultat att dörrarna tål islag av andra dörrar mycket mer.
Tester visar att att med detta material sänkte man antalet bulor med 90%.

M
av Christian_m
McDonald skrev:
mojja skrev:
Bilen börjar inte byggas förens v39 pga R-line kittet....
M.v.h mojja
På gott och ont att du får vänta. V38 införs "Baked Hardening Steel" i alla fyra dörrar och du får bättre dörrar med andra ord.
"Baked Hardening Steel" är ett sorters material som härdar i volvos ugnar och med resultat att dörrarna tål islag av andra dörrar mycket mer.
Tester visar att att med detta material sänkte man antalet bulor med 90%.

M
Inte en dag för tidigt. Gäller det alla Volvos modeller? Framförallt S60 (och V70N och S80 va det verkar men nån sån har jag inte ägt) är enligt mina erfarenheter väldigt känslig för dörruppslag, kanske har med dörrarnas form att göra iofs. V50'n jag har nu står emot lite bättre, om än inte mot allt.
av McDonald
Christian_m skrev: Gäller det alla Volvos modeller? Framförallt S60 (och V70N och S80 va det verkar men nån sån har jag inte ägt) är enligt mina erfarenheter väldigt känslig för dörruppslag, ...
Nya V70/S80 har det. XC90 (även på nedre bakluckan) har det senaste två åren. S40/V50 får det närmst. C30/C70 får det med tiden.
S60 har bara haft det sista två åren. Gamla S80 endast på framdörrarna sista två åren.

M
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
McDonald skrev:C30/C70 får det med tiden.
C70N skulle behöva det....

Räcker med att peta på den så blir det märke!
av bilgalen
Men menar ni att det är R-paketet på den där röda V50:n? Tycker den ser ut som en vanlig eller vad är det i så fall som skiljer?
Användarvisningsbild
av Appel
bilgalen skrev:Men menar ni att det är R-paketet på den där röda V50:n? Tycker den ser ut som en vanlig eller vad är det i så fall som skiljer?
Nej det är inget R-paket på min röda, helt vanlig!
Trasig Renault Scenic

Ja man måste nog ha något annat ä[…]

Jag får ingen träff på detta &oum[…]

Beställde sån här https://fordonsd[…]

Har fått tillbaka styrenheten nu och det vis[…]