NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1005929
Hej igen,
Nu är det ett tag sen, men jag tänkte bara berätta om hur problemet löste sig.
En dag i juli så startade inte bilen alls och bärgade in den till Volvo. Det visade sig att bränsletrycket var alldeles för långt och att två av spridarna var dåligt, felaktigt returflöde kanske det hette? Så alla fyra byttes.
Efter bytet visade det sig på verkstaden att trycket var bättre men fortfarande för lågt. Då var det tydligen dieselpumpen som var paj, förmodligen hade den tagit stryk av det tidigare dåliga bränsletrycket.!?
Så det var bara att byta ut den också.. Det blev en dyr historia men vad ska man göra när bilen väl redan är trasig.
Nu rullar bilen som vanligt, hoppas bara på att de gjort sitt på verkstaden för ett tag nu..

Apropå verkstad, vad tror ni om bilen nu?
Den har gått långt, ca 25 000mil, och på mindre än ett halvår så har jag åkt på att byta både spjällhus, dieselpump av spridarna. Är det dags att göra sig av med den eller är det "för sent" nu när jag redan har bytt allt detta, jag syftar på om det är nu den kanske är "bättre" än på länge?
Vad har ni för tankar och erfarenheter om vad mer som kan komma? Finns det några mer större problem som är hyffsat vanliga på denna motor?
Tacksam för alla funderingar!
#1006145
Beror på vad du har fixat tidigare, har du bra bussningar, hjullager, däck och alla andra slitdelar samt skatt är det inte så mycket annat som lär gå sönder. Men står mycket inför dörren och du inte mekar själv så ja då kan, kan det löna sig att byta. Problemet är bara att hitta en bil som du vet via kvitton eller om du känner ägaren inte har så många överraskningar runt knuten.
Renovering framvagn Volvo 240

Man kan byta bara fram, även om det rent kras[…]

lååångt borta innan du ser det i[…]

talk to hot girls live

Real girls, real chat — start your adult con[…]

Rattvinkelgivare V70 -05

Borde va lika 2005-2008,när jag bytte på[…]