NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

För att få tillgång till journalerna antar jag att man laddar ner releasen? Detta beskriver ju vad som finns i releasen, och uppmärksammar lite extra att kamremmen ska bytas. Vi har nu sett NYA protokoll för 14000-mil, där står nu att kamremmen ska bytas. På de gamla står det inte.
Ja, frågan är hur Volvo Cars skickar ut dessa bulletiner...
Men jag utgår från att tekniska/service revisioner dateras
just av anledningen att man vill veta när den nya informationen kom.

Skulle hjälpa väldigt mycket om någon på forumet hartillgång
till en "äkta" Vida och kan kontrollera detta datumet.

Om det då står daterat den 11 mars 2014 och leverans sker digitalt via Vida, så
har er verkstad haft denna informationen i samma stund.
tycker det är en själklarhet att volvo stoppar i en ny motor utan krusiduller.
en motor som tex ska byta kamrem vid 14 tusen ,ska ju inte rasa ens om den gått 2-3 tusen över.
de tyder ju på att nått vatt fel från fabrik.
hoppas de ornar sej för er,stå på er.
för volvo e ju denna kostad en piss i nilen.
Hej alla,

Har nu fått besked från Volvo att ändringen/informationen om ändringen kom 11 mars 2014.

Med tanke på att vår service skedde 18 mars 2014 och att verkstaden då INTE bytt kamrem, trots att informationen fanns tillgänglig, känns ärendet ju självklart, men något slutgiltigt besked har vi inte fått - återigen ska "det juridiska" kollas.
Bierwurst skrev:Hej alla,

Har nu fått besked från Volvo att ändringen/informationen om ändringen kom 11 mars 2014.

Med tanke på att vår service skedde 18 mars 2014 och att verkstaden då INTE bytt kamrem, trots att informationen fanns tillgänglig, känns ärendet ju självklart, men något slutgiltigt besked har vi inte fått - återigen ska "det juridiska" kollas.
Låter bra!
Be även att få informationen om datumet skickat som fysiskt brev...
Gissar att de kommer att säga att det inte fanns någon info om att kamremmen skulle bytas när servicen bokades. Därför gissar jag att de kommer slingra sig med att det har bokats en service utan kamremsbyte och att det då är det som skall göras.
Tycker alltid det verkar finnas en anledning att komma undan ansvar.
kvillebäck skrev:Gissar att de kommer att säga att det inte fanns någon info om att kamremmen skulle bytas när servicen bokades. Därför gissar jag att de kommer slingra sig med att det har bokats en service utan kamremsbyte och att det då är det som skall göras.
Tycker alltid det verkar finnas en anledning att komma undan ansvar.
Så du menar att verkstaden kommer "undan" genom att de inte berättar för kunden senast när nycklarna tas emot att dennes inbokade service fr.o.m idag innehåller ett nytt moment?

Kunden har i detta fallet inte bokat en service utan kamremsbyte, han har bokat en service utifrån körsträcka.

Din "teori" är något av det dummaste jag hört vad gäller verkstad/kundrelationer!
Tyvärr kan det visa sig att "kvillebäck" kan ha rätt. Kamremmen är ju inte ett ordinarie moment i 18.000 servicen, och har aldrig varit. Eftersom bilen servats på Mekonomen servicen tidigare, kan verkstaden inte se vad som gjordes vid 16.000 milsevicen. Men jag tycker Volvo skall ta detta som goodwill eftersom de inte meddelat bilägarna att intervallen ändrats.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Varierande laddtryck Volvo 940

6uur6u6r.jpg Man slår där pilen peka[…]

Volvo 440 Överhettar

Att det ryket vitt och droppar ur avgasröret […]

240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal