whoppi skrev:jumu01 skrev:Banani skrev:Kan berätta att känner ni av minsta lilla ryckning å soppaförbrukningen för hög så är spridarbyte en bra lösning som jag gjort på flera med lyckade resultat. Detta lägger inga felkoder. Men är mekanikerna pålästa vet dom om detta problem. Detta gäller nya d2 med 115hk.
Tillägg att jag inte varit med om detta på 12orna ännu kanske dom fixat till det.
Hur länge skall Volvo blunda åt problemet med D2:orna och möta kunder med döva öron, det är nog dags för dem att göra en återkallelse och städa sitt byk, otroligt att det finns en sådan stor inkompetens hos Volvos mekaniker.
Hanss skulle jag varit i din situation skulle jag bytt bort bilen omgående och det skulle få kosta vad det kosta vill, för mig skulle det bli en prestigesak.
Det är nog rätt få d2 or med problem. Men likväl måste ju volvo ta kunderna på allvar, inte bara säga att de inte löser problemet för att det inte finns felkoder. Så jävla dumt.
Det är oftast samma gubbar som gnäller..
"Don't cry wolf.."
Men det kan man ju som påläst mekaniker inte veta..
Sen kan kunden alltid dokumentera sin körning och förbrukning och hävda denna som orimlig.
Detta gör man i regel INTE..
Man dyker upp som gubben i lådan och ska ha allt löst och åtgärdat på stört.
Kul å byta spridare iof... Men vad händer när det inte blir bättre?