NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hanss
Fick den nya updateringen idag.. Helt annat motorljud.. Ska bli spännande detta.
av hanss
Förtidigt att uttala sig.. Bara kört 35 mil sedan updatering.. Bilen går tystare men samtidigt upplever jag den som lite slöare.. Ingenting som stör dock i min vardagslunk till jobbet
av hanss
Första tankning efter ny updatering 9 feb.
80mil förbrukning 0,42... Klar förbättring mot 0,6. Nu får vi se hur länge detta håller i sig. Motorn har en mer harmonisk gång och rycker inte vid kallstart som tidigare.
av hanss
Gick in på verkstaden och sa att det kommit en ny updatering och att jag ville ha den. Behövde inte ange något mer. Enligt verkstadscoachen har volvo problem med att få fram en bra mjukvara till D2an. Han trodde att det var något med regenereringen som inte var riktigt som den skulle.
hanss skrev:Gick in på verkstaden och sa att det kommit en ny updatering och att jag ville ha den. Behövde inte ange något mer. Enligt verkstadscoachen har volvo problem med att få fram en bra mjukvara till D2an. Han trodde att det var något med regenereringen som inte var riktigt som den skulle.
Skrämmande att dom inte vet utan bara gissar.
Användarvisningsbild
av mobe
hanss skrev:Första tankning efter ny updatering 9 feb.
80mil förbrukning 0,42... Klar förbättring mot 0,6. Nu får vi se hur länge detta håller i sig. Motorn har en mer harmonisk gång och rycker inte vid kallstart som tidigare.
landsväg? motorväg? medelhastighet? enligt bilens dator eller på pumpen?

har iaf upptäckt att min bildator visar för lite mot verklig. Körde en sväng idag 25mil enbart motorväg tankande innan och efter på samma pump. Resultatet blev 0,62l/mil i verklig men bildatorn sa 0,57l/mil medelhastighet 102km/h. Jag tycker det är förmycket borde ligga runt 0,5l/mil iaf

Förra bilen var större, 6cyl istället för 4, 2,2liters motor istället för 1,6liter och gick på bensin och den hade jag ca 0,79l/mil på motorväg samt 9år äldre.
av hanss
Nästan enbart lugn landsvägs körning och enligt pump. Medelhastigheten har jag ingen aning om.. Dock inte allt för fort.. Runt 65 skulle jag tro.
  • 1
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 51

Vill man ens ha det på en elbil? Där f&[…]

En reseladdare som man kan plugga in i ett vanligt[…]

Okej tackar 👍

Hade ”det andra bilmärket” tidiga[…]