- tis 17 jan 2012, 22:24
Det låter ju inte så bra, men är ni stockholmare?
Om så är fallet är det inte alls konstig förbrukning med tanke på trafiksituationen. Sist jag var uppe där tog det två timmar att köra från city till södertälje.
Annars skulle jag be åf se över mjukvaran i bilen. På min 2012a så var det allvarliga problem, bilen startade inte ens eller var mycket svårstartad. Detta löstes av åf med ny mjukvara.
Man blir ju förbannad att volvo inte kan se över ens de enklaste saker innan leverans.
mobe skrev:eLightivity skrev:Ja, då är ju min V50 D2 2012 helt galen. Färddatorn visar just nu på 0,68/mil efter 55 mil. Har gått upp från 0,48 sen jag rullade ut bilen ur återförsäljarens garage. Jag kör försiktigt, mest i stan men med 10 mil landsväg från ÅF.Det är precis så för mig med aldrig haft lika eller under förbrukningen jag hade de första 50milen. Då låg jag på runt 0.47
Det låter ju inte så bra, men är ni stockholmare?
Om så är fallet är det inte alls konstig förbrukning med tanke på trafiksituationen. Sist jag var uppe där tog det två timmar att köra från city till södertälje.
Annars skulle jag be åf se över mjukvaran i bilen. På min 2012a så var det allvarliga problem, bilen startade inte ens eller var mycket svårstartad. Detta löstes av åf med ny mjukvara.
Man blir ju förbannad att volvo inte kan se över ens de enklaste saker innan leverans.
Volvo S60 D4 R-Design 2016, FWD, Manuell