NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mattsson90
Tjena!

Här kommer bilderna som lovades.

Bild

Bild

Har hunnit avverka ca. 20mil med bilen idag och är sjukt nöjd med den än sålänge!! :D ..

En vän sa till mig att det skall vara möjligt att streama min musik från telefonen via USB-uttaget i bilen??? Fick ingen ordning på de, körde iof Spotify så kan ju vart det.

Körde även med AUX-kabel men det var ett rejält glapp i uttaget så fick bara ljud på höger sidan av bilen om jag inte la något som tryckte på kabeln lite , det får dom ordna på Volvo om ingen har någon väldigt simpel lösning på detta?
Användarvisningsbild
av grillchips
Frågan är om alla telefoner har stöd för musik från telefon till USB, jag är tveksam. Skulle möjligtvis vara en iPhone kanske..? Annars har du väl bluetooth?

AUXen tycker jag att du ska försöka få firman att byta, det är säkerligen inga större problem att byta den själv om man vet vad man pysslar med men rätt ska vara rätt.
Något du kan ha i åtanke vid senare tillfälle är att ha en 3.5mm-sladd inkopplad i AUXen jämt, så du inte drar den in och ut hela tiden eftersom det som du märker slits. Kvalitén kan förstås variera men jag chansar inte i min bil. Jag byter telefon oftare än jag byter bil. ;)

Edit:
OCH!
Fin bil! Ser fräsch ut, skönt att ha vingen monterad redan. Gör mycket för helhetsintrycket. :)
Är det vinterfälgarna som är på?
av mattsson90
Hej Grillchips!

Det stämmer säkerligen att det är som du säger med iphone.

Men min bluetooth kan jag väl inte streama musiken ifrån??? Rätta mig om jag har fel men det är väl bara telefonsamtal du kan köra igenom den?

Ska ringa till ÅF idag o prata med dom o be dom fixa en tid för bytet av den aux porten :) .

Ja vingen gör allt gött men plåtisar och kåpor är ju ingen höjdare, får bli ändring på de till nästa vinter :D
Användarvisningsbild
av P210
För att spela musik från telefonen via USB måste telefonen vara ansluten som en lagringsenhet.

Om du har stöd för BT-streamingen kommer du åt om den genom att trycka på CD-knappen med telefonen ansluten.

Hårdvaran i stereon och telefonen måste ha stöd för protokollet A2DP för att kunna streama musik via BT, det har de flesta smartphones.

Tror det var -12 musikstödet kom till V50. Då fick Classicmodellerna en släng av Sensysmjukvaran.

Men det finns en väg runt, köp ett BT headset med lösa lurar (jag har ett Sonyericsson MW 600) så kan du via en 3,5mm <-> 3,5mm kabel sedan koppla in det via AUX ingången, jag laddar det konstant via USBanslutningen i samma fack, annars kan du köpa en USB laddplugg till 12V uttaget.

Bild
Användarvisningsbild
av grillchips
Ja, så är det förstås. Telefonen måste kunna sättas som lagringsmedia men det är något en del tillverkare går ifrån idag.

Jag har haft flera MW600-headset (som visas på bilden ovan) i jobbet genom åren och produkten i sig är grym och fungerar bra med de flesta telefoner. Tanken har slagit mig att göra som P210 kör, ha den inkopplad hela tiden i bilen.
Problemet är bara att du inte kan ladda pjäsen samtidigt som du använder den. Den har förvisso väldigt acceptabel batteritid men då gäller det att sätta den på laddning när du inte använder den - antingen när du kör eller så får du plugga ur den och ladda i hemmet.

Edit:
Nu läste jag P210's inlägg en gång till och fattar det som att han faktiskt kan ladda den vid användning. Nu måste jag nästan testa med min på en gång, jag vet att jag prövat förut utan större framgång.
av mattsson90
Perra83 skrev:Va är det för årsmodell och vilken stereo har du? Förhoppningsvis har du rätt stereo så du kan du streama musik via BT.

Är en 11a. Vet ej vilket system jag har? Låg ingen sub i reservhjulet isllsfall, men tycker allt det var ett jäkla drag i det ändå. Ska testa sen igen och sätta den på CD samtidigt jag har telefonen inkopplad via BT.
av mattsson90
P210 skrev:För att spela musik från telefonen via USB måste telefonen vara ansluten som en lagringsenhet.

Om du har stöd för BT-streamingen kommer du åt om den genom att trycka på CD-knappen med telefonen ansluten.

Hårdvaran i stereon och telefonen måste ha stöd för protokollet A2DP för att kunna streama musik via BT, det har de flesta smartphones.

Tror det var -12 musikstödet kom till V50. Då fick Classicmodellerna en släng av Sensysmjukvaran.

Men det finns en väg runt, köp ett BT headset med lösa lurar (jag har ett Sonyericsson MW 600) så kan du via en 3,5mm <-> 3,5mm kabel sedan koppla in det via AUX ingången, jag laddar det konstant via USBanslutningen i samma fack, annars kan du köpa en USB laddplugg till 12V uttaget.

fy satan så smart du är!!! Det ska ju testas såfort jag fått bytt mitt USB uttag.

tack för ditt tips!!

AUX menade jag...

Bild
Användarvisningsbild
av grillchips
När du startar bilen/stereon så står det antingen Performance, High Performance eller Premium i displayen för stereon. Inte svårare än så. :)
Är sjukt sugen på en sub i reservhjulsbaljan men priset är verkligen inte motiverande. Och som du säger, det är ganska bra tryck i originalljudet som det är. :)
Användarvisningsbild
av Zanders
mattsson90 skrev:
Perra83 skrev:Va är det för årsmodell och vilken stereo har du? Förhoppningsvis har du rätt stereo så du kan du streama musik via BT.

Är en 11a. Vet ej vilket system jag har? Låg ingen sub i reservhjulet isllsfall, men tycker allt det var ett jäkla drag i det ändå. Ska testa sen igen och sätta den på CD samtidigt jag har telefonen inkopplad via BT.
Då kan du precis som du sa bara prata i telefonen via BT. Streamingen kom -12.
Polestar 5

Snygg och snabb bil, men jag tror Polestar kommer […]

V70 d5 2008 lastgaller

Har precis köpt en Volvo V70 från 2008 […]

Har beställt en ställbar klocka nu. Om j[…]

Finns vissa företag som sysslar med fjäd[…]