NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mojja
jaha nya bud på min bil fick precis mail att min bil blir ytterliggare försenad. planerad leverans från fabrik 28 augusti..

nu blir det att häva denna beställning, tar lånebilen till medelhavet o sen e jag färdig med volvo..

m.v.h mojja
av McDonald
mojja skrev:jaha nya bud på min bil fick precis mail att min bil blir ytterliggare försenad. planerad leverans från fabrik 28 augusti..
Beställde min den 10:e maj, dvs ungefär samtidigt som du och din är ytterliggare försenad :???:
Skulle tro att det är motorn det hänger på, dieselmotortillverkningen har släpat efter hela våren. Dålig planering av Volvo, de trodde aldrig att eftefrågan skulle vara så stor på oljebrännare.

M
Användarvisningsbild
av wendtan
Min bil lovades på 6 veckor och det hölls med nöd och näppe. Jag talade iof tidigt om att jag inte tänkte finna mig en senare leverans än så, utan då valde jag en annan nybil.
av Zev
Tråkigt att vissa av er har problem med era leveranser. Beställde en V50 D5 i Maj och fick beskedet att den skulle anlända v27-28. V27 hade den kommit och det är en fantastisk bil att köra!! :)

Har bara positiva saker att säga om Volvo (än så länge).

Förstår er besvikelse och lider med er.

Ha det bäst!

/Zev
av mojja
verkar ju inte bli någon ny volvo för mig iallafall. o besviken över det börjar man ju verkligen bli då en har gått o väntat sedan i maj på att få den leveread..

Jag har föresten ett heico kitt liggandes om någon skulle vara sugen på ett..

inga kopia grejer utan orginal.. framspoiler,bakspoiler,sidokjolar och en ms design vinge..

finns bilder på detta kitt under fotogalleri på denna sida..
allting e lackat svart eftersom det skulle monteras på bilen min bil,

har även en kcr box till 2.0d..

vet att detta inte någon köp o sälj sida men finns intresse pma mig..

m.v.h mojja.
Användarvisningsbild
av metal
McDonald: Jag själv beställde en S40 -07 i maj (ungefär samma datum som du), en vanlig bensinmotor (T5). Om det nu är så att det är motorn som gör att mojjas bil blir så mycket försenad, får jag fråga vilken motor du valde till din bil eftersom din redan har kommit?
av Swedeman
Finns det någe tips på hur man får ner bränsleförbrukningen på flexifuelen annat en att "gubb köra"
av McDonald
metal skrev:får jag fråga vilken motor du valde till din bil eftersom din redan har kommit?
Visst får du fråga... det blev den tråkiga flexifuelen eftersom vi kör 4000 mil om året.

M
Användarvisningsbild
av Orfeous
JÅJ skrev:Hej.
Du missar en viktig funktion vid eftermontering av Xenon och det är den automatiska nivåregleringen av belysningen som är ett krav föratt typa bilen ...
JÅJ
Jag har också funderat på detta med Xenonkonvertera men det går alltså inte att använda eftersom de inte har någon nivåjustering?
Går det inte på nåt sätt montera nivåjustering då?

Bara att fortsätta att köra med H7 med andra ord :)
så länge man nu inte orkar byta från xenononkittet till de vanliga H7 innan besiktningen.

Är det olagligt att ha dessa kitt? jag menar om man blir stoppad av polisen och undersöker ljusen av någon anledning?
Användarvisningsbild
av Brainy
McDonald skrev:
metal skrev:får jag fråga vilken motor du valde till din bil eftersom din redan har kommit?
Visst får du fråga... det blev den tråkiga flexifuelen eftersom vi kör 4000 mil om året.

M
Väljer du en flexifuel då? Med vilka argument? Jag hade valt en diesel 8dagar i veckan!

mvh
Anders
Trasig Renault Scenic

Ja man måste nog ha något annat ä[…]

Jag får ingen träff på detta &oum[…]

Beställde sån här https://fordonsd[…]

Har fått tillbaka styrenheten nu och det vis[…]