- sön 17 mar 2013, 17:09
Jag återkommer jag med om hur det går med bilen på service och efteråt när Rica mjukvaran ska laddas in igen.
Moderator: Moderatorer
Perra83 skrev:Det går alltid att skicka rekommenderat.Följer denna tråd med spänning! :roll:
På måndag ska C30:n in på service och jävlar om de låser bilen mot min vilja. Ja är inte heller jätte intresserad av att skicka någon box land och rike runt.
Fick tillbaka bilen igår från MrCap. Rätt blank och skinnet va behandlat och mjukt och fint.
Perra83 skrev: En köpt bil vill man kunna göra vad man vill med och även ägare i framtiden.Jaha, och du kommer förstås tala om för den framtida köparen av din bil att den saknar partikelfilter vilket kan sätta honom i rejält i klistret om det upptäcks? Eller kommer du återställa den innan du säljer.
StringerBell skrev:Säljs bilen privat så meddelas det. Byts den in på firma så återställs bilen. Nu sitter DPF fortfarande på plats.Perra83 skrev: En köpt bil vill man kunna göra vad man vill med och även ägare i framtiden.Jaha, och du kommer förstås tala om för den framtida köparen av din bil att den saknar partikelfilter vilket kan sätta honom i rejält i klistret om det upptäcks? Eller kommer du återställa den innan du säljer.
Rasken skrev:Lämnade in bilen på service förra veckan. Betyder det att jag är körd nu när det gäller trim?Inte körd men det blir lite svårare om bilen är stängd.
De finns bara va ja sett viva performance, och dom[…]
Jag kör en 2016 och bytte mitt originalbatter[…]
Nästa påfyllning idag. Körsträ[…]