NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av metal
Hej Jensen!

Läste ditt inlägg om förändringarna av S40N för 2007 års modell.
Jag hade själv tänkt att beställa en S40N nu i dagarna men fick snopet reda på att 2006 årsmodell var slut och att jag var tvungen att vänta tills 2007 års modell.

Du skriver att det kommer ske några förändringar med utrustningspaketen... får jag lov att fråga hur du fått reda på dessa förändringar? :) Sen så undrar jag om du vet ifall Sportutförandet (spoilerpaketet plus den stora bakre vingen) av S40N fortfarande kommer finnas kvar, och vet du något om T5 kommer ha samma/likvärdig/mindre/mer standardutrustning än 2006 års modell?

Tack på förhand! :D

PS. Vet du ifall det är tal om prishöjningar också vid introduktionen av den nya årsmodellen? DS.
Användarvisningsbild
av Jensen
Årsmodell 2006 går ej att beställa, helt riktigt Volvo låste alla nybeställningar i Onsdags så endast lagerbilar ute hos ÅF finns till försäljning.
Vart lite struligt då man alltid har kunder som brukar lägga till, ändra färg mm.
Detta kom lite plötsligt från Volvo.
Årsmodell 2007 släpps under vecka 19-20, inga prisförändringar kommer att ske då,men tyvärr så brukar det bli en liten prishöjning senare under året.
Sportpaketet kommer att finnas kvar precis som tidigare.
T5 kommer att ha lite mindre utrustning, t.ex larm samt alu-paneler då dessa options blivit standard på Momentum.
T5:n har normalt sett Kinetic som standard.

Denna information har jag fått då vi varit i Göteborg för att få denna information gällande årsmodell 07(Jobbar som säljare på Bilia)
Hoppas att du fått svar på det du ville veta.
Mvh Jensen
Användarvisningsbild
av metal
Tackar så mycket för svaret Jensen! :)

Så med andra ord, om man köper en T5 Sport så får man med årsmodell 2007 mindre standardutrustning än årsmodell 2006.

Du vet inte om just Sportpaketet kommer förändras på något sätt?

Du skriver att 2007:an släpps nån gång vecka 19-20, är det alltså först då man kan lägga en ny beställning, eller kommer det gå att beställa bilen t.ex. redan vecka 18?
Användarvisningsbild
av Jensen
Det kan mycket väl bli så att man kommer att kunna beställa
redan v18.
Uppgifterna ändras hela tiden, det var sagt v19-20.
Användarvisningsbild
av metal
För er som har tillgång till "volvobil.se" finns nu att läsa om de "paketförändringar" som skett på 2007 års modell.
av McDonald
Och nu kan jag beställa min -07 enligt samma sida :D

M
Användarvisningsbild
av metal
McDonald: Var kan du se att man kan beställa dem?

Jag pratade med en försäljare på Volvobil idag och han sa i alla fall att T5 Sport inte fanns med i systemet för att kunna beställas.
Användarvisningsbild
av 2013xc70
merkelig opplegg ? er det virkelig slik at alt stopper opp for volvo i slutten av april? Hvis en kunde skal handle bil så kan han ikke det fordi selgeren ikke vet noen ting om pris, utstyr, leveringstid, etc. Seriøst?
Användarvisningsbild
av Jensen
Vissa modeller går redan att beställa, men det kommer att vara helt klart vilken dag som helst.
Sen så går det snabbare hos vissa, dom flesta ÅF håller på att spika priserna på bilarna.
Användarvisningsbild
av metal
Tjena Jensen!

Om du har lust så får du gärna skriva här när alla varianter av, i mitt fall, S40:n går att beställa! :) Tänker främst på T5 Sport / T5 Sport Momentum.

Tack på förhand!

Rek bytesintervall 12000 mil Vem rekommender[…]

Luftfjädring V90

Precis. Samtidigt är produktnamnet Four-C en […]

Har idag förnyat VOC. Alltså Volvo appe[…]

Huvudkontorer i Växjö troligtvis. Ring d[…]