NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dali
Tuppen1 skrev:Spekulerar på V50 just nu men inte en käft hos ÅF yppar något om att strax kommer Classic med mer utrustning. DÅLIGT!
Min bild är att Volvo centralt inte informerar ÅF särskilt bra. Jag beställde en ny V50 2.0D Business Edition hos lokala handlaren 2008, skrev kontraktet sent en fredag och var nöjd och glad. På måndag ringer säljaren och säger att Volvo slutat sälja Business Edition, sista beställningsdag var fredag och de hade inte hunnit lägga ordern i tid. Volvo vägrade acceptera min beställning, trots att kontraktet var skrivet på fredagen.

Jag blev grinig och köpte en ny Subaru i stället. 5.500 mil och 0 verkstadsbesök (exkl service) senare har jag inte ångrat mig, tycker dock fortfarande att V50 är Volvos körgladaste bil (har ej testat S/V60) och skulle kunna tänka mig en ny D4 Classic om priset är rätt.
Användarvisningsbild
av Jensen
DanneF skrev:Jensen, du har ingen aning om när Man kan bygga V50 Classic online på Volvocars?
Tyvärr inte, men jag kan tänka mig att det kommer att gå efter 14/4 då dom sista
utbildningarna går för ÅF.
Användarvisningsbild
av Jensen
Tuppen1 skrev:Om man beställer en v50 denna vecka 14 får man då en 2011 eller 2012? Min Volvo ÅF kan inte svara mig.....
en V50 2011 går ej att nybeställa, utan allt som nybeställs idag blir
en Classic 2012.
Användarvisningsbild
av Jensen
opA skrev:
Tuppen1 skrev:Spekulerar på V50 just nu men inte en käft hos ÅF yppar något om att strax kommer Classic med mer utrustning. DÅLIGT!
Du inser att ÅF har sekretess på saker dom med och inte får yppa sig om diverse saker innan vissa datum ?

Vad vissa saker vet om här är p.g.a dom antingen jobbar på Volvo och yttrat sig om saker dom möjligtvis inte får prata om, egentligen, eller att listorna dykt upp utomlands, eller att någon känner en säljare privat etc. etc.

Vänta du så kommer det mer info när de är dags..
Det finns absolut ingen sekretess när det gäller en V50 Classic då det inte går att
beställa något annat.
Har offererat 3-4 kunder hitills, om nån specifik ÅF inte vill offerera en sådan
så kan det bero på att man ej uppdaterat sina system än så länge.
Användarvisningsbild
av Jensen
Kluster skrev:
Jensen skrev:Några saker till som jag tittade på när jag
kom till jobbet var att det även kommer att vara dubbla
synliga slutrör ,R-Design sport pedaler, LED-varselljus.
Observera att jag endast kikade på en D3, kan alltså finnas
skillnader beroende på motor samt paketval.
Nu kanske jag är ute och cyklar men betyder inte just modellen Classic att det mesta, inte allt, ingår i detta paket?
Finns det alltså olika paket ändå dvs Classic Kinetic, Classic Momentum och Classic Summum? :???:
Helt riktigt så är det så att det idag kommer att finnas olika
Classic utföranden på s40/v50
av Tuppen1
Jensen skrev:
opA skrev:
Du inser att ÅF har sekretess på saker dom med och inte får yppa sig om diverse saker innan vissa datum ?

Vad vissa saker vet om här är p.g.a dom antingen jobbar på Volvo och yttrat sig om saker dom möjligtvis inte får prata om, egentligen, eller att listorna dykt upp utomlands, eller att någon känner en säljare privat etc. etc.

Vänta du så kommer det mer info när de är dags..
Det finns absolut ingen sekretess när det gäller en V50 Classic då det inte går att
beställa något annat.
Har offererat 3-4 kunder hitills, om nån specifik ÅF inte vill offerera en sådan
så kan det bero på att man ej uppdaterat sina system än så länge.
Lite konstigt att det finns sekretess nationellt när info idag går att hitta internationellt via nätet, har sett info om MY12 i USA och Finland.
Det är första gången jag beställer en ny Volvo och jag tycker det är dåligt att när man är så nära MY12 (mig ovetande) och inte informerar mig om att snart kommer en Classic och då får du mer utsrustning MEN den är dyrare (Volvo tjänar mer!)

Inte ens en ansvarig på ÅF kan ge mig info om min betställning kan generera en Classic V50 utan bemöter mig ytterst oproffsigt och ställer en massa idiotiska motfrågor. Har de ingen charmkurs för säljarna på Volvo, dags och se över rekryteringsprocessen på chefer!
"Kanske Subaru nästa gång"
Användarvisningsbild
av SvenB
Lite förvånande att du skriver så. Du citerar Jensen, men läser tydligen inte vad han skriver. Det ÄR ingen sekretess beträffande Volvo Classic. Det går inte att beställa något annat enligt Jensen.
av Tuppen1
OK, citerar inlägget i inlägget. Har försökt att beställa V50 classic och det går INTE.
Volvos ÅF-nät är tydligen inte synkat vad beträffar beställning ny årsmodell.
Användarvisningsbild
av Theo
2012 sista årsmodell för V50????

2010 sålde Volvo 56 098 V50 (bara XC60 sålde mer) och 31 688 S40. Totalt 87 786 st. Cirka 40% av de bilar som Volvo tillverkade i Gent 2010 var V50 och S40.
Man kan rimligen inte lägga ner en modell som står för 40% av tillverkningen i Gent??
Om och när Volvos näst mest sålda bil V50 utgår måste den ersättas med något nytt.
Nu kommer S60 att öka men knappast så mycket att den helt kan ersätta V50 och S40.
2010 tillverkades 27 579 S60.
av Kluster
Nu var det senast igår jag var in på Bygg din bil på Volvocars.se men där får man då välja mellan Limited Edition av paketen Kinetic/Momentum/Summum.

Min fråga - är detta Classic-versionerna men att de heter Limited Edition via Bygg din bil?
Om så är fallet, varför döper dom inte paketen till Classic Kinetic/Momentum/Summum istället?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 10

Ja det är inte helt enkelt, för det m&[…]

Är du helt 100 på detta? Jag slutade m[…]

Olika typer av växellådor

H har lite andra utväxlingar på ettan, […]

nackdelar med Running Boards