NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Appen
Lånar tråden lite, har lite samma problem men inte exakt. Jag har en C70 2.0D -2009 som har börjat hacka på typ alla varv under acceleration, går bara jämt när 6 'an ligger i och varvet är högre än 2100 varv. Bränsleförbrukningen ligger runt 0.55 - 0,62 så inget konstigt där.

Tomgången inga problem, inga tjuvstopp.

Ideer?

Mvh
Anders
av Appen
Appen skrev:Lånar tråden lite, har lite samma problem men inte exakt. Jag har en C70 2.0D -2009 som har börjat hacka på typ alla varv under acceleration, går bara jämt när 6 'an ligger i och varvet är högre än 2100 varv. Bränsleförbrukningen ligger runt 0.55 - 0,62 så inget konstigt där.

Ideer?

Mvh
Anders

Uppdaterar med lite mera info, när bilen är kall så går den mycket bättre, nästan inget hackande alls.

Ingen som har idéer om vad det kan vara?

Mvh
Anders
av Appen
felkoder.jpg
felkoder.jpg (251.88 KiB) Visad 241 gånger
Appen skrev:
Appen skrev:Lånar tråden lite, har lite samma problem men inte exakt. Jag har en C70 2.0D -2009 som har börjat hacka på typ alla varv under acceleration, går bara jämt när 6 'an ligger i och varvet är högre än 2100 varv. Bränsleförbrukningen ligger runt 0.55 - 0,62 så inget konstigt där.

Ideer?

Mvh
Anders

Uppdaterar med lite mera info, när bilen är kall så går den mycket bättre, nästan inget hackande alls.

Ingen som har idéer om vad det kan vara?

Mvh
Anders
Läste ut felkoderna nu, någon som har ideer?

Mvh
Anders
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]

vill veta mera om v60 2013-2014

Hejsan jag letar ny bil och jag är sugen p&ar[…]

https://www.youtube.com/watch?v=iu9z5m78Szw