NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av frippe87
Nu är jag nyfiken, hur gick det på volvo? hjälpte det o schimsa? kostnad? Jag tror nog att det är det jag kommer att få göra oxå, dock så är det en vecka kvar tills jag ska in:(
Användarvisningsbild
av s80
Bilia schimsade om kompressorn, priset jag fick var 2400kr, då fick jag ändåså 15% rabatt.

Ac har gått hela tiden sedan dom schimsade om ac, även i hög värmebölja

Så nu kyler ecc gött igen...

Eftersom vi båda hade samma fel symptom så tror jag till 95% att din kommer bli bra efter schimsningen ochså...

V50 T5 2004, snart 20 000 mil:)
av tabasco
Tänkte eftersom spänningen kan påverka,och jag vet att mitt batteri är dåligt orginal sedan 2004 :D kan det påverka att byta batteri? eller tar den ström direkt från generatorn???
s
av MrEko
tabasco skrev:Tänkte eftersom spänningen kan påverka,och jag vet att mitt batteri är dåligt orginal sedan 2004 :D kan det påverka att byta batteri? eller tar den ström direkt från generatorn???
s

Den borde ta ström från generatorn, men om den skulle ta ström från batteriet så laddas ju batteriet upp av generatorn när man kör, tror jag :P

Lånar tråden lite, dum som jag var startade jag en egen tråd och efteråt såg jag att denna fortfarande var igång..

Men går det som en del säger att ta bort en shimsbricka på volvo V50 2.4i (170hk) motorn?
Och är det någon som har koll på om det är svårt att ta loss magnetkopplingen på denna modell? kollade ner i motorutrymmet igår, ser ganska tajt ut.. :roll:
av xxargs
Det är bilgeneratorn som ger spänningen till magnetkopplingen så fort motorn snurrar - det hjälper alltså inte att byta batteri då generatorn alltid har lite högre spänning än batteriet.

att generatorn sänker spänningen vid värme är för att skydda batteriet så att den inte kokar sönder och är sas. inbyggt i systemet.

Hade bytt båda oken och luftat systemet. T.o[…]

244 - Bälte bak

När jag satte rullbälte bak på 144[…]

Trögstyrd V70 trots ny servopump

Kärvande rattaxelknutar är väl en k[…]

AC problem V70 2016 D3

Det är ju bara att plocka bort relät och[…]