NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av panorama
joel80 skrev:Ett halvt vart? Då blir den ju upp och ner.. Då står ju slangen rakt upp, går det att lämna den så eller måste man stå och hålla i slangen istället? :)
Säker på att man inte toppfyller för mycket då?
hahah sorry! Menar ca 1/4 varv. Det ska peka bakåt ungefär

mvh
Användarvisningsbild
av SvenB
joel80 skrev: Säker på att man inte toppfyller för mycket då?
Jag uppfattar att det är det man vill göra, toppfylla. :D
Användarvisningsbild
av joel80
Fast kanske inte så att det rinner över.. :roll: :wink:
Användarvisningsbild
av SvenB
Det är bränslet för dyrt för, att lägga på marken :D
Användarvisningsbild
av Allinug
I Indien lärde jag mig ett tanktrick. Det var en personal på macken som tankade bilen med diesel, en personal som stod bredvid och tog betalt och en tredje som hjälpte chauffören att gunga bilen :shock: mot slutet av tankningen, så att det skulle gå in mera diesel i tanken. Ja, jag vet inte jag, om det hjälper, eftersom jag inte tankar diesel... Men de gjorde denna procedur på ett så självklart sätt att det inte hade kunnat göras på något annat sätt.

Men när jag hyrde en dieselbil i Sverige fick jag tipset om lastbilspumpen och det gick snabbt och smidigt att tanka fullt.
av mattish
På skoda finns där en ventil i öppningen som man kan trycka på (luftningen av tanken). Vips så får man i 10 liter extra... Gjorde det en gång när vi var ute på resa.. Roligt när tankmätaren börjar röra på sig efter 25 mil :P
Användarvisningsbild
av ThomasT
För mig går det bättre om jag drar upp munstycket 3-4cm.

.
av Dieselnordlöf
Jag har ägt drygt 30 bilar under mina snart 20 år med körkort och för 2 månader sedan blev det en XC70 D5 -04. Med XC70n kan jag inte ens ha pistolmynstycket på lägsta låsläge så att säga utan den slår ifrån efter några sekunder när soppan inte hunnit rinna undan, tankar jag normalt 60 liter på ungefär lika många sekunder tar det nu 3-4 minuter, sjukt störigt.

Det är absolut inte pumpen det är fel på, haft äran att testa denna XC70 på 3 pumpar hittills och det är samma oavsett, finns nog heller inte ett läge jag inte provat att ha pistolmunstycket i, dvs vinklat, max intryckt, långt ut osv...

Jag får för mig att det är röret/slangen ned till bensintanken som dragit ihop sig och är för litet, soppan rinner helt enkelt inte undan tillräckligt fort

Nej, inte för mig som kommer från VW. D[…]

V90cc vibrationer

Går i tankarna att införskaffa en v90cc[…]

Indikationer på att backventilen vid insprut[…]