chrissofsweden skrev:Vilken utrustning blev det till slut?
/Christian
Tycker inte att jag valde till så jättemycket men tycker att bilen känns ganska välutrustad trots det, inte mycket jag saknar så långt faktiskt:
- Teknikpaket 1 (Jag håller med er, HP-stereon verkar vara värd varenda krona och keyless är ju kanon samt att parkeringsljuset faktiskt ser riktigt bra ut tack vare ABL)
- Härdade sidorutor (ganska mycket vägljud i kupén men ljud från övrig trafik är märkbart lägre än i min förra bil)
- Cordelia 16" - skall skos med vinterdäck så småningom
- Vinge - Ett måste! :lol: Tycker den gör grym skillnad
- Alu-växelspak - Ytterligare ett måste! :lol:
- Delbart drag - nöjd så här i efterhand att jag ändrade beställningen till ett delbart
- Mugghålare bak och fram
- 12 V i bagaget
- Nyckelavstägning krockkudde - snålt Volvo att ni inte skickar med det från fabrik
- Automatisk avbländande innerbackspegel
Tror att det var hela listan, det enda jag funderade på men inte la till var infällbara backspeglar, men tror jag kan leva utan det.
Ganska nöjd med utseendet på bilen också faktiskt, var rädd att jag skulle tycka Momentum-kjolarna inte var tillräckligt låga och att de skulle göra att bilen såg för hög ut. Spekulerade i R-design-läpp fram mm. men tycker den ser rätt okej ut faktiskt. Tänker lugna mig med att spekulera i förändringar där tills bilen blivit sänkt.
Vidare knallar ju 1,6:an på helt okej. Vid omkörningar från 120 på femman kanske det inte direkt svartnar för ögonen men vid normal körning känns den helt okej. Får roa mig med att gasa i entusiastbilen istället.
Tack till alla som hade synpunkter på utrustningen, har lyssnat på er och är glad att jag gjorde det! Tack till Bilia i Uppsala också som gett kanonservice under hela affären (betydligt bättre än mina två lokala handlare, vet ju vart jag kommer att beställa nästa bil om det skulle bli en Volvo). Hoppas assistansen fortsätter i samma stil nu när bilen fått sitt första fel.
//Johan