NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ThomasT
EDIT: Men för din del så är det ju kanon att de påstår att det inte finns någon "egenskap" för då så betyder det att det är ett fel som måste åtgärdas.

Har du namnet på personen som sa att det inte var en egenskap, kan vara bra att ha i framtiden.

.
av carfreek
ThomasT skrev:EDIT: Men för din del så är det ju kanon att de påstår att det inte finns någon "egenskap" för då så betyder det att det är ett fel som måste åtgärdas.

Har du namnet på personen som sa att det inte var en egenskap, kan vara bra att ha i framtiden.

.
Här är personen jag hade kontakt med ...
Hej,
Tack för ditt mail. Försökte ringa dig men det var upptaget. Vi ber dig ta kontakt med Magnus Sporre på Haga Norra.Han kan se in i fallet och hålla dig uppdaterad. Så vitt jag kan se (kan inte garantera) så jobbar man på en lösning så att det är en egenskap stämmer isåfall inte.
Med vänliga hälsningar/Best Regards
Rickard Ljungberg
Kundsupport
Volvo Car NordicDept.
VAK HC2S
SE40531 Gothenburg
Sweden
Telephone 020-948080
Fax +46-31-3252010
[email protected]
http://www.volvocars.com
http://www.volvooceanrace.org
Volvo. for life
Registered Office Göteborg,Sweden
Registration No. 556034-3484
Senast redigerad av 1 carfreek, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av ThomasT
carfreek skrev:Här är personen jag hade kontakt med ...
Hej Fitsum,
Tack för ditt mail. Försökte ringa dig men det var upptaget. Vi ber dig ta kontakt med Magnus Sporre på Haga Norra.Han kan se in i fallet och hålla dig uppdaterad. Så vitt jag kan se (kan inte garantera) så jobbar man på en lösning så att det är en egenskap stämmer isåfall inte.
Med vänliga hälsningar/Best Regards
Rickard Ljungberg
Kundsupport
Volvo Car NordicDept.
VAK HC2S
SE40531 Gothenburg
Sweden
Telephone 020-948080
Fax +46-31-3252010
[email protected]
http://www.volvocars.com
http://www.volvooceanrace.org
Volvo. for life
Registered Office Göteborg,Sweden
Registration No. 556034-3484
Mycket intressant!!!

Kan du inte be denna Rickard Ljungberg lite försiktigt att kolla om det verkligen stämmer att de håller på med att ta fram en lösning. (typ fråga kort om han inte kan kolla hur lång tid de tror sig behöva innan de har en färdig lösning, eller något liknande?)

.
av carfreek
Kan du inte be denna Rickard Ljungberg lite försiktigt att kolla om det verkligen stämmer att de håller på med att ta fram en lösning. (typ fråga kort om han inte kan kolla hur lång tid de tror sig behöva innan de har en färdig lösning, eller något liknande?)
Han var inte anträffbar hela igår... provar igen idag.

Det är väldigt intressant för mig att veta hur lång tid det kan tänkas ta innan de har lösning på problemet. Jag ska inte behöva vänta hur lång som helst för ett fel de redan viste att bilen hade innan jag köpte den.
Användarvisningsbild
av ThomasT
Jag hade inne bilen idag och körde i en ny programvara till motorns styrdon. Denna version kom för någon vecka sedan. Men tyvärr så hjälpte det inte.

Jag har nu hört av flera mekaniker att Ford håller på att ta fram ett nytt gasspjäll till Flexifuelen som ska fixa problemen... undrar om det kommer hjälpa, och om Volvo tänker släppa det till våra bilar?

.
Användarvisningsbild
av ThomasT
ThomasT skrev:Jag hade inne bilen idag och körde i en ny programvara till motorns styrdon. Denna version kom för någon vecka sedan. Men tyvärr så hjälpte det inte.

Jag har nu hört av flera mekaniker att Ford håller på att ta fram ett nytt gasspjäll till Flexifuelen som ska fixa problemen... undrar om det kommer hjälpa, och om Volvo tänker släppa det till våra bilar?

.
Hmmm..... :-(O)

Bilen självdog för första gången nu på väg hem vid inbromsningen till ett rödljus...

När jag åkte tillbaka till verkstaden så sa en mek att det verkar vara lite olika problem på Volvo'n och Fordarna. Fordarna stannar tydligen, medans Volvo bilarna oftast har orolig tomgång.

MEN det är fortfarande sjukt att Volvo förnekar att det ska vara några fel/problem när ALLA på verkstäderna vet att det är knas på bilarna och att det jobbas med att ta fram en lösning.

.
Användarvisningsbild
av ThomasT
Det verkar nyligen ha gått ut information till verkstäderna om att de ska instruera förare av problembilar att de ska undvika att frirulla, tills de har en permanent lösning på problemet.

Ford har gått ut med att de ska ha en lösning klar i år. Volvo siktar på dec-jan...
Tidsuppgifterna har jag dock inte fått bekräftade från fler håll än.

Volvo centralt förnekar fortfarande att de skulle jobba på en lösning...

.
Användarvisningsbild
av SvenB
ThomasT skrev:Det verkar nyligen ha gått ut information till verkstäderna om att de ska instruera förare av problembilar att de ska undvika att frirulla, tills de har en permanent lösning på problemet.

Ford har gått ut med att de ska ha en lösning klar i år. Volvo siktar på dec-jan...

.
Jag har inte råkat ut för något (ännu?). Problemen uppstår tydligen när man "frirullar". Varför skall man frirulla?
Användarvisningsbild
av ThomasT
KKR skrev:
ThomasT skrev:Det verkar nyligen ha gått ut information till verkstäderna om att de ska instruera förare av problembilar att de ska undvika att frirulla, tills de har en permanent lösning på problemet.

.
Jag har inte råkat ut för något (ännu?). Problemen uppstår tydligen när man "frirullar". Varför skall man frirulla?
Mycket ett Stockholms fenomen där man ofta ligger i långsamma köer och det blir väldigt ryckigt när man ligger med växel i. Men när min motor stannade så var det vid ett helt vanligt rödljus. Jag bromsar ned med växel i, och precis innan jag stannar lägger jag ur växeln, då stannade motorn...

.
av Robbinb
Då hände detta mig för första gången idag och jag kan återskapa problemet om och om igen... det är när jag rullar i runt 60km/h, lägger ur växeln och släpper upp kopplingen, då börjar tomgången dippa upp och ner tills den inte kan rädda neråtdippningen och bilen dör.... men med nedtryckt koppling så ligger tomgången perfekt och börjar den dippa så kan jag "rädda" den genom att trycka ner kopplingen... Men står jag stilla så är tomgången perfekt... Min bil är en -10 som gått 220 mil.. Vad i HELV"#¤E är detta för JÄ@£$A skit????

har dom kommit med någon lösning??? jag ska ringa min sambos farsa tänkte jag för han är nån form av chef på nån avdelning i torslanda och han snacka om någon "recall" på nått ärende gällande detta...

ingen annan som hört något????
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 14

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]