NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

jag kan ju till lägga att transport mode har i syfte att spara ström i bilen, viss bilar fraktas långt & lagras länge.
förr fick dessa bilar ett special relä monterat på batteripolen, nu har man med transport mode sparat en massa pengar i delar & hanterng av dessa prylar, men endå uppnår samma funktion. Sen har man lagt på hastighets begrännsningen som en extra funktion, den går ju separat att stänga av om man vill
Användarvisningsbild
av Funk
Då var det ganska länge sedan du var på fabriken.. För i normalfallet de senaste +25 åren har det första man gjort efter start varit rulltest på samtliga bilar. Och där går det fortare än 30km/h...
Därefter testas idag samtliga bilar på shorttrack inomhus och först efter det är det slumpmäsiga tester. Då på längre testbana utomhus, avgastest map verifieringskrav och vattentest.

Dock är jag osäker på när/var/hur i detta flöde man lägger i begränsningen.

/Thomas
Undrar om trådskaparen börjar få ihop sitt Excel-ark med antal litrar och får ut ett medelvärde på sin förbrukning från dag 1. Jag skulle dock aldrig lägga ner energi på att försöka få fram medelvärdet på antal litrar på alla V50-dieslar. För min del räcker det med att nollställa allt från första fulla tankningen.

Men men, har man tid över så, varsågod :wink:
Trådskaparen här! Har väll inte fått exakt värden, men väl ungefärliga och det räcker för min del. Men intressant läsning med alla sidospår också! :)

Hur man prioriterar sin tid, är ju upp till var och en. Vissa sitter här och skriver en massa inlägg, vilket nog tar betydligt mer tid än min statistik! :lol: Men det är bra att ni finns som hjälper oss andra med nödvändig, eller mindre nödvändig, information (som mitt inlägg)! :)
Nu har jag kollat upp det där med trippmätaren (ialla fall på V50) den rörsig helt ormalt, fast bilen är i transport mode.

övrig info:
jag har bara varit i fabriken i Torslanda & jag var där nångång innan XC90 släpptes, för dom gjorde de sista krocktesterna när jag var där minsjag.

100 miljarder kr :party:

OM RYSSEN KOMMER

… ”aldrig försökte” =[…]

Roligt när ett av mina gammla inlägg bid[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Det började med att motorstarkare varianter a[…]