NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av wendtan
Min bil har det och vad jag vet så är det ingen Phaeton :) :wink:
Jag har inga bekymmer alls med tändtider för helljuset, vid kallstart tar det kanske 3 sekunder för ljuset och stabiliseras, dvs det kommer ljus direkt, men når fullljusstyrka efter 3 sek. Efter det kommer helljuset direkt.

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 31&t=24940
av Lövet
Original Wendtan, original...
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Jag ringde säljaren igår och min bil är beställd nu, preliminär lev mellan 14nov - 7dec. Kan säga att jag blev rätt besviken. Det var ju inga 6-8veckor som utlovades då.

Jag har fått svar från fabriken i Gent och det är rätt att alla nya D5 uppfyller from MY09 Euro5 miljöklass 2011PM. Det är fel i underlagen för kundförfrågningar samt offerter.
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Okey, jag har ju bi-xenon på min V50 2006 idag så jag hoppas inte det är sämre i och med ändringen vid facelift av strålkastarna.
Är det någon som vet hur lång tid det tar för ordernummret att kunna synas på "din bil i produktionen" ??
det kundordenummer som står på min ordersedel är 104274-2 och söker jag på det så står det att min volvo C30 är färdig.
Någon som vet vilket nummer det är?
Användarvisningsbild
av Titaniumgrå
Hoppas att dom bytt tillbaka till D2S från dom dyra D1S Xenon som sitter på MY08.
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Ja det vet man ju aldrig. De e inte bosch som har bi-xenon somm registrerat varumärke utan det är Hella KGaA Hueck & Co.

Jag funderar nu på att välja till Laminerade rutor också. Jag har ju fortfarande chans att ändra min beställning.
Någon som har erfarenhet utav dem?

Må så vara, men det är flera star[…]

Om vägavgifter hade lett till motsvarande s&a[…]

Det är väl den varianten av navigator d&[…]

Tråkigt att aviseringarna inte är m[…]