- ons 06 aug 2008, 22:31
#209100
hozz skrev:Håller med andreas_lofgren i allt i denna tråd och då specielltFörstod inte rikigt vad det är du menar, men min T5:a med multisteg skulle resan kostat 362,50, 8.24x40x1.1=362,50, det får du flera snusdosor för ;)Kod: Markera alltoch frippe87 angMan lever bara en gång.Kod: Markera alltJag har med fru+2st barn och full packning (jaja...fullt i en C30 är......fullt :D ) och ömsom laglig fart och +200km/h till öland ca 40 mil, haft ett snitt på 0,86L/mil (kollat färddator och nypåfyllning kontra färdsträcka...perfa!). Ska tillägga att jag kör enbart på 98 oktan, då jag märkt att min maskin vill ha 0,92/mil blandat med 95 oktan (Oj mera räkneexempelMen nu har jag haft den inne hos autotech, ett multifuel/flexifuel steg, 270 hk drar ca 1.1 blandad på etanol. Det tycker jag skulle vara ett bra alternativ annars? Det blir både billigt och roligt att köra!, om jag kört på 95 oktan 40 mil: 13,14x40x0,92=483,55kr. På 98 oktan: 13,44x40x0,86=462,33kr.....tusan,nästan en hel snusdosa i förtjänst bara på en resa!! Dessutom har väl alla som lusläst "bruksanvisningen" upptäkt att det står några rader om att få högsta effekt och lägsta bränsleåtgång ska tanka 98 oktan....eller?
, om jag kört på 95 oktan 40 mil: 13,14x40x0,92=483,55kr. På 98 oktan: 13,44x40x0,86=462,33kr.....tusan,nästan en hel snusdosa i förtjänst bara på en resa!! Dessutom har väl alla som lusläst "bruksanvisningen" upptäkt att det står några rader om att få högsta effekt och lägsta bränsleåtgång ska tanka 98 oktan....eller?


- By erniefågelholk